De Wicked-box set van Jennifer L. Armentrout bevat de gehele Wicked-serie. De eerste drie boeken gaan over Ivy Morgan, die samen met de andere leden jaagt op kwaadaardige faes. Wanneer ze op een dag net kan ontsnappen van een aanval van één van deze faes, beseft ze dat er iets niet klopt. De Orde schakelt de hulp in van de Elite, een geheime groep binnen de orde. Ren, één van de leden van de Elite, trekt direct de aandacht van Ivy. Samen gaan ze de strijd aan tegen de faes, maar een onverwachte wending zorgt voor veel twijfel tussen Ivy en Ren.

De drie laatste boeken volgen op de eerste drie boeken, maar hierin volgen we Brighton, ook een lid van de Orde. Zij kan niet ontkennen dat ze een connectie heeft met de prins van de zomerfae. Maar een toekomst voor hun beide kan er niet inzitten, toch zijn ze vastbesloten om hun relatie te doen werken.

Toen ik deze serie zag, had ik er nog nooit van gehoord, maar was ik wel direct geïnteresseerd. Ik lees heel graag fantasy en ik ben fan van de ‘Uit bloed en as’-serie van Jennifer L. Armentrout. De faes waarover het verhaal gaat, lijken in het niets op de lieve, goedaardige feeën in sprookjes. Ze voeden zich met mensen en zijn niet schuw om een bloedbad aan te richten. Ik vond het concept van de fae dan ook goed uitgedacht. Ze deden me met hun glitterig lichaam en knappe uiterlijk denken aan vampiers en dit maakte de zestienjarige Twilight fan in mij los. Ik vind het vooral belangrijk in een fantasy verhaal dat het overzichtelijk blijft en er niet te veel wezens in voorkomen zonder al te veel info. Maar als er iets is waar Armentrout heel erg goed is, dan is het wel het uitdenken van een fantasy wereld. Het verhaal zou zich zo in een parallel universum kunnen afspelen en ook alles wat er werd gezegd over de fae en hun connecties met de mensheid, zouden zomaar waar kunnen zijn. Voor mij was de achtergrond van het hele verhaal dus zeker geslaagd.

Het verhaal van Ivy en Ren is wel een beetje voorspelbaar. Hetgeen wat het vooral goed maakte, waren de actie scènes. Daardoor zat er een hoog tempo in het verhaal en lazen de boeken enorm vlot. Het einde vond ik wat anticlimactisch. Er had volgens mijn nog meer kunnen uitgehaal worden. Maar toch kon ik de boeken niet wegleggen omdat de relatie tussen Ivy en Ren zo spannend was. Ik wou weten hoe het met hen ging aflopen. Ik heb de boeken dan ook snel achter elkaar gelezen en ik was blij dat er nog drie boeken in de box zaten, omdat ik nog niet klaar was om de wereld van Ivy en Ren achter me te laten.

Al snel begon ik dan in de laatste drie boeken. Ivy en Ren spelen hierin geen hoofdrol, maar wel een bijrol wat dus een blij wederzien was. De hoofdrol gaat naar Brighton en prins Caden. De laatste drie boeken zijn novelles en zijn dus niet zo lang als de eerste drie boeken. En dit vond ik oprecht super jammer, want het verhaal van Brighton en Caden sprak me zoveel meer aan. Net als bij Ivy en Ren, voelde je de chemie in de lucht hangen. Maar hun avontuur vond ik zoveel spannender en gevaarlijker. Ik ben dus blij dat deze drie novelles de afsluiter vormen van deze box omdat ze me hebben gegeven waar ik naar zocht: actie, spanning en plottwists.

De Wicked-box is in mijn ogen zeker een aanrader. Vooral de laatste drie novelles zijn mijn favorieten van deze hele serie. Maar natuurlijk is het ook aangeraden om de eerste drie boeken te lezen omdat deze heel veel informatie geven voor het verdere verloop van het verhaal. Ik ben blij dat ik me weer heb mogen vertoeven in een spannende fantasy-wereld met geweldige personages.

De Wicked-verzamelbox van Jennifer L. Armentrout is een prachtig collector’s item voor alle fantasy- en Armentrout-fans.

De tweeëntwintigjarige Ivy Morgan is geen normale tweeëntwintigjarige. Ze werkt voor de Orde, die jagen op de faes en als doel hebben om de mensheid te beschermen. Als Ivy wordt overgeplaatst naar New Orleans, ontmoet ze daar Ren. Hij behoort tot de Elite, een geheime groep binnen de Orde die op ancients jaagt, een nog iets machtiger soort fae. Ivy probeert Ren op afstand te houden, maar als de situatie steeds gevaarlijker wordt en ze ontdekken dat er een verrader is binnen de Orde, kunnen Ren en Ivy alleen nog elkaar vertrouwen.