Alma is geslaagd voor haar Opvlieging. Ze kan dus officieel beginnen aan haar opleiding als Zonnevanger. Samen met haar beste vriendin Pilla gaat ze op onderzoek uit naar haar verloren moeder en Pilla’s verloren vader. Ze is er zeker van dat deze verdwijningen met elkaar te maken hebben, maar van haar eigen vader en grootmoeder krijgt ze geen hulp. Ondertussen probeert premier Grubel Alma te pakken te krijgen.

‘De verdwijning’ is het tweede deel in de Magische Mysteries- reeks van Ida Tufte Michelsen. Het is een jeugdverhaal vol magie en spanning. Alma kan doormiddel van zonnestralen reizen door de ruimte en door tijd. Ik heb nog nooit van zoiets gehoord dus ik vond het zeker interessant om te lezen hoe het allemaal in zijn werking gaat. Ook in dit tweede deel leren we de Zonnevangerswereld steeds beter kennen. De gebruikte termen worden zeer goed uitgelegd en hoewel het verhaal soms wat fantasie nodig heeft, is het niet moeilijk om het te volgen.

Ik vond wel dat er in dit tweede deel iets minder actie aanwezig was. Er komt wel stilaan meer informatie naar boven over de verdwijning van beide ouders, maar het echte actie gedeelte blijft uit. Op het einde bleef ik dus wat op mijn honger hangen. Maar het lijkt alsof er nog een deel uitkomt van deze serie dus ik hoop dat het verhaal nog niet gedaan is. Het is zeker geen slecht verhaal dus ik kijk uit naar meer.

De verdwijning van Ida Tufte Michelsen is het tweede deel in de serie Zonnevangers. Een spannend boek vol magie en avontuur, voor lezers vanaf 10 jaar.

Alma is een Zonnevanger; ze kan de draden van de tijd vastpakken. Ze leert steeds meer over haar krachten, maar Alma blijft zich afvragen wat de verdwijning van haar moeder met het Zonnevangersverbond te maken heeft. Haar vader laat niets los, en dus starten Alma en haar vriendin Pilla een gevaarlijke zoektocht naar Alma’s moeder en Pilla’s verdwenen vader.

Intussen komt de machtige Grootminister Gabriella Grubel steeds dichterbij, en ze zint op wraak…

Zonnevangers 2 – De verdwijning verschijnt in de reeks Magische mysteries.