Elodie zou alles overhebben om haar volk een beter leven te kunnen geven. Wanneer ze op een dag de mogelijkheid krijgt om met de prins van Aurea te trouwen grijpt ze die kans. Een verbond zou het begin kunnen zijn van een nieuw leven voor haar en haar volk. Wat ze echter niet weet is dat ze deel uitmaakt van een lange lijst prinsessen die erin worden geluisd om te trouwen met de prins. Na de trouw worden ze een smakelijk hapje voor de draak op Aurea. Elodie is echter vastbesloten om zich niet ten prooi te laten vallen, maar haar einde lijkt toch te naderen.

Damsel begint als een echt sprookje, maar al snel wordt het duidelijk dat dit niet zo gaat eindigen. Vanaf het moment dat Elodie in het labyrint van de draak belandt, dringt de werkelijkheid pas door. Dit wordt het begin van een de strijd van Elodie tegen de draak. Elodie is gelukkig al wat gewend van haar leven op het eiland. Ze is dus niet zoals andere prinsessen en dat maakt het ook interessant om het verhaal vanuit haar perspectief te lezen. Ze is vindingrijk, volhardend en toch realistisch. Ik vind Elodie dan ook de perfecte hoofdrolspeelster.

Naarmate het einde van het verhaal vorderde, werd het alleen maar spannender en spannender… Het werd dan moeilijker om het boek neer te leggen en het einde heeft me dan ook enorm verrast. Ik had het helemaal niet zien aankomen en ik vond het de perfecte afsluiter van dit verhaal.

Als je op zoek bent naar een duister sprookje met thema’s als zusterschap, liefde en veel spanning dan is dit verhaal zeker iets voor jou!

Damsel van New York Times-bestsellerauteur Evelyn Skye is een baanbrekende samenwerking met de makers van de Netflix-film Damsel.

Elodie droomde nooit over een weelderig paleis of een knappe prins. Nee, haar grootste wens was altijd dat de bevolking van het door hongersnood geteisterde Inophe de winter zou overleven. Wanneer het koninkrijk Aurea aanbiedt om Inophe te redden als Elodie met hun kroonprins trouwt, accepteert ze zonder te twijfelen.

Eenmaal aangekomen is Elodie compleet ingenomen met het land en haar prins Henry. Langzaam slaat echter de twijfel toe. Maar zodra Elodie de puzzelstukken in elkaar begint te passen, is het al te laat. Elodie ontdekt dat de rijkdom van het land een hoge prijs heeft: elk jaar moeten drie prinsessen aan een bloeddorstige draak geofferd worden. En Elodie is het volgende offer…

Lukt het Elodie om zichzelf en alle toekomstige prinsessen te redden?