Een jaar geleden werd de Museumkiller bekend voor het vermoorden van een groep mensen in het Instamuseum. Twee Youtubers beloven vijftigduizend euro aan een groep vrienden die een nacht wil doorbrengen in het museum. Acht vrienden laten zich vrijwillig opsluiten in het museum en hopen dat ze de prijs winnen. Tijdens deze nacht komen niet alleen hun geheimen naar boven, maar worden ze ook opgejaagd door een moordenaar. Komen ze hier levend uit?

‘Museumnacht’ is het eerste boek dat ik lees van Chinouk Thijssen. Ik heb al veel goeds gehoord over haar ‘Truth or dance’ serie. Chinouk schrijft graag jeugdthrillers en ze doet dit ook fantastisch! Dit boek bezorgde me van het begin tot het einde kippenvel. Er hangt een duistere, gespannen sfeer tijdens het hele boek en door deze spanning is het heel moeilijk om het boek weg te leggen. De ene plottwist na de andere, brengt me helemaal van mijn stuk. Het einde was dan ook enorm onvoorspelbaar en ik bleef met de volle verbazing achter.

Het verhaal lezen we afwisselend door de ogen van ieder van de acht vrienden. Het is geen dik boek, maar hierdoor leren we de verschillende personages wel goed kennen. Ook al hun geheimen komen we te weten waardoor we ons steeds meer beginnen af te vragen wat er nu daadwerkelijk aan de hand is. Ik vond dit dus zeer geslaagd.

Dit boek is zeker niet voor de gevoelige lezertjes onder ons. Het is eerder een horror dan een thriller, maar ik vind het geweldig! Ik heb het boek in één ruk uitgelezen en het blijft nog altijd nazinderen. Ik ben fan geworden van Chinouk Thijssen.

Een jaar geleden werd er een gruwelijke meervoudige moord gepleegd in het Instamuseum. De dader werd doodgeschoten, maar het museum bleef dicht. Op internet loven twee YouTubers nu vijftigduizend euro uit aan het groepje dat een nacht in het museum durft door te brengen. Wanneer acht vrienden de uitdaging aannemen, ontstaan er spanningen en wordt er opnieuw gemoord. Wie is de dader? Een geest uit het verleden of iemand van de groep?

Een spannende maar diepgaande thriller, waarin we elk personage leren kennen – ook de dader. Voor young adults die van de betere slasher houden.