In een wereld dat besmet is geweest met antrax zijn er veel mensen gestorven. Om de bevolking te versterken worden er wisseldieren gecreëerd. Wisseldieren bestaan genetisch uit een menselijk en een hondengen. Ze kunnen veranderen in brulhonden en bevatten bijzondere gaven. Tessa is zo een wisseldier. Haar doel is de voortplanting van de wisseldieren garanderen. Maar Tessa wilt een heel ander leven leiden en besluit dan ook te vluchten. Ze probeert uit ongemerkt te verdwijnen, maar dat lijkt niet zo gemakkelijk als ze plots in een rebellengroep terecht komt die een hekel hebben aan wisseldieren.

Een dystopische wereld waarin een besmetting met antrax voorkomt is niet nieuw, maar het concept wisseldier heb ik nog nooit ergens anders gelezen. Het is heel goed gevonden en het zit goed in elkaar. De uitleg van wat een wisseldier precies is, wordt in het begin van het verhaal vrij duidelijk uitgelegd. Hoe verder ik kwam in het verhaal, hoe duidelijker ook alles werd. Ik ben dan ook blij dat dit geen kortverhaal is en er de tijd werd genomen om wat meer in detail te gaan zodat je als lezer het gevoel hebt dat je helemaal mee bent. Het verhaal zelf zit ook goed in elkaar en er is veel actie en spanning aanwezig. Ik vond het dan ook niet saai om te lezen. Het einde is enorm spannend en onverwacht. Ik hoop dan ook dat dit niet het einde van het verhaal is en er misschien een tweede deel zit aan te komen!

Tessa is een wisseldier, een tiener die in een levensgevaarlijke brulhond kan veranderen. Als ze uitgekozen wordt om met Erik, haar roedelleider, het verbindingsritueel te doen, sluit ze zich bij de rebellen aan. Samen met hen maakt ze plannen voor de opstand die in volle gang is om het land te bevrijden van de heersende dictatuur. Maar dan komt Erik haar op het spoor en gebeuren er nare dingen. Tessa beseft langzaam maar zeker dat door haar aanwezigheid niemand meer veilig is, want Erik wil zijn aan hem beloofde bruid terug.