Welkom bij Hotel Flanagans is het verhaal van Linda Lansing. Na de dood van haar vader erfde ze het hotel in Londen. Op dat moment woonde ze nog in Zweden en wist ze totaal niks af van het hotel gebeuren. Ze is ongetrouwd, maar toch bereid om ervoor te gaan. Hierdoor moet ze opboksen tegen heel wat vooroordelen. Gelukkig leert ze heel snel Mary kennnen, die wel gekend is met de Londense society. Samen met Mary weet ze het hotel te redden van de ondergang en bewijst ze wat ze waard is. Dit zelfvertrouwen kan ze gebruiken in strijd met haar neef, die liever zelf de leiding over het hotel zou hebben.

In het verhaal maken we naast Linda kennis met nog heel wat andere personages. Zo is er de beste vriendin Mary, de verschrikkelijke neven Sebastian en Laurence en Emma en Ellinor, de personeelsleden van Hotel Flanagans. Vooral die laatste twee zorgen voor een fijne afwisseling met het verhaal van Linda. Je krijgt inzicht in het leven van het personeel. Hoe het eraan toegaat en waar ze mee zitten. Beide meisjes hebben hoge ambities en het is leuk om te zien hoe ze allebei proberen die te bereiken.

De verhaallijn splitst zich op in twee tijden. We hebben 1949 en 1960. Dit zijn de jaren waarin ze het hotel erft en wanneer ze 10 jaar aan de leiding staat. Deze afwisseling zorgt voor een leuke toevoeging aan het verhaal. Je merkt hoe hard Linda in het begin moest werken om een echte Londense dame te worden en hoe ze dat nu met verve doet.

De schrijfstijl van Asa Hellberg is heel beschrijvend. Je kan je zo inbeelden hoe het hotel en de omgeving eruit ziet in de verschillende jaren. In het begin verloopt het verhaal vrij traag, maar na een tijdje volgen de gebeurtenissen elkaar op en gebeurt er heel veel. Hierdoor lees je zeker naar het einde toe constant verder.

Welkom bij Hotel Flanagans weet als eerste deel de toon te zetten voor de rest van de reeks. Ik ben heel benieuwd geworden naar de komende delen.

In Welkom bij hotel Flanagans volgen we de bijzondere vrouwen die het illustere hotel Flanagans in Londen runnen. Dit sfeervolle verhaal zit vol emoties, bedrog, wraak en catastrofes, maar ook met fantastische personages, een krachtige verhaallijn én een gelukkig einde.

Stap binnen bij Hotel Flanagans, waar kristallen kroonluchters een zachte gloed werpen over fluwelen sofa’s terwijl de Londense high society elkaar ontmoet in de luxe salon. Het is een ramp om geen uitnodiging te krijgen voor de uitbundige feesten van Linda Lansing, de baas van het hotel. Maar Linda voelt zich niet altijd thuis in deze wereld. In haar hart is ze nog steeds een eenvoudig meisje uit een klein dorp, en als ongetrouwde, alleenstaande hoteleigenaresse heeft ze het niet makkelijk. Er zijn inmiddels jaren verstreken sinds ze het hotel van haar vader erfde, maar Linda is nog steeds verwikkeld in een bittere machtsstrijd met haar arrogante neven, die zichzelf als veel geschiktere eigenaren van Flanagans zien. Ze is klaar om te vechten voor het levenswerk van haar vader, maar vraagt zich heimelijk af hoeveel ze bereid is op te geven. Is dit het allemaal wel waard?