Tuesday Mooney leeft eerder een teruggetrokken bestaan en houdt zich vooral bezig met het oplossen van raadsels en puzzels. Als op een dag een bekende miljardair sterft op een belangrijke benefiet en van zijn erfenis een schattenjacht maakt, is Tuesday in haar nopjes. Samen met haar buurmeisje, een vriend en een andere rijke man gaat ze op speurtocht. Maar wat Tuesday niet had verwacht, is dat ze hierbij ook haar verleden onder ogen moet komen.

Het verhaal heeft wat weg van ‘De erfenis’ van Jennifer Lynn Barnes. Een rijke miljardair sterft en hij maakt een heuse zoektocht van zijn erfenis. Dit verhaal heeft echter een duister kantje. Zo komen we erachter dat bijna iedereen in dit verhaal een geheim met zich meedraagt. Stilaan komen we steeds meer te weten over het verleden van de personages en hoe meer ik te weten kwam, hoe spannender ik het vond. De intriges lijken zich met elkaar te verweven en op het einde waarin alles uitkomt, kon ik het boek niet wegleggen.

Tuesday is een ingewikkeld personage. Ik heb het gevoel dat we in het verhaal nog niet alles te weten zijn gekomen over haar. Ze lijkt uit verschillende lagen te bestaan, waarvan we er maar een aantal te zien krijgen. Het heeft mijn nieuwsgierigheid naar haar toe zeker aangewakkerd. Met ieder hoofdstuk dat ik las, vond ik haar interessanter en interessanter.

Deze donkere zoektocht naar een grote schat heeft me veel leesplezier opgeleverd. De interessante personages, de spannende klopjacht en de duistere geheimen maken het plaatje compleet. Ik wil meer van Tuesday Mooney!

Tuesday Mooney is prima tevreden met haar leven: haar tijd besteedt ze liever aan puzzels dan aan mensen. Als de excentrieke miljardair Vincent Pryce overlijdt en Tuesday hoort dat hij zijn geld nalaat aan de eerste persoon die zijn speurtocht tot een goed einde brengt, gaat Tuesday de uitdaging aan.

Maar al snel begint Tuesday zich af te vragen of ze deze intrigerende speurtocht wel tot een goed einde zal brengen. Want om de puzzels van Vincent Pryce op te kunnen lossen, moet ze eerst het raadsel van haar eigen verleden onder ogen zien…