Sloan zit in een relatie met drugsdealer Asa. Hoewel ze al lang bij hem weg wil gaan, blijft ze voor de financiële steun voor haar broer. Tijdens de les ontmoet ze Carter en de twee voelen direct een connectie met elkaar. Ze probeert zich wanhopig los te maken van Asa, maar dat laat Asa niet toe. Wat Sloan ook niet weet is dat Carter een groot geheim heeft.

Too late heb ik in het verleden al in het Engels gelezen, maar toen ik het boek in het Nederlands zag, wou ik het toch nog eens lezen. Naast It ends with us is dit mijn favoriete Colleen Hoover boek. De situatie waarin Sloan zich bevindt is enorm schrijnend en moeilijk om te lezen. Niemand hoort zo behandeld te worden door zijn vriend/vriendin. Maar Sloan is enorm sterk en daar bewonder ik haar enorm voor.  Hoewel het boek dus donker en duister is, is Sloan zeker het lichtpuntje van het verhaal. En zeker in haar relatie met Carter, zien we hoe Sloan groeit en alleen maar sterker wordt.

Het interessante aan dit verhaal is dat Colleen geschreven heeft vanuit het perspectief van Sloan, Carter, maar ook Asa. De stukjes van Asa zijn relatief kort, maar ze zijn enorm tragisch en het is al vrij snel duidelijk waarom hij zo geworden is. Je zou bijna zelfs medelijden met hem krijgen. Je voelt dat hij heel veel liefde heeft voor Sloan, maar op een ziekelijke manier. Om te moeten lezen dat Sloan iedere keer heel bang was, breekt mijn hart. De stukken van de relatie tussen Sloan en Carter waren zoveel leuker om te lezen en brachten mij bijna een glimlach op mijn gezicht. Colleen Hoover heeft hierin weer een goed evenwicht gevonden en heeft geweldige personages uitgewerkt.

Colleen Hoover weet haar lezers altijd te raken. Geen enkel onderwerp is taboe voor haar. Ze maakt deze onderwerpen niet enkel bespreekbaar, maar geeft ook hoop dat het ooit anders kan zijn. Too late is misschien een hartverscheurend verhaal, maar het is ook enorm mooi om te lezen hoe Sloan en Carter elkaar vinden. Ik ben enorm blij dat ik dit verhaal nog eens mocht lezen.

‘Too late’ is een bloedstollende pageturner van Colleen Hoover – nu in luxe uitvoering als collector’s edition

Sloan heeft al twee jaar een relatie met drugscrimineel Asa. Ze voelt zich meer bezit dan mens, maar kan niet bij hem weg, omdat hij de kosten van de zorg voor haar zieke broertje

betaalt. Dan ontmoet ze tijdens een college Carter. Ze krijgen gevoelens voor elkaar, maar Sloan wordt steeds meer onder druk gezet door Asa. Daarom zegt ze ja op zijn huwelijksaanzoek. Ze heeft het gevoel dat ze niet anders kan. Maar dan heeft ze buiten Carter gerekend.