BB Easton is gelukkig getrouwd met haar man Ken en houdt enorm veel van haar twee schatten van kinderen. Toch denkt ze vaak terug aan haar avontuurlijke jeugd. Deze werd vooral gekenmerkt door een vrij wild seksleven. Jammer genoeg deelt Ken haar passie niet. Hij is niet zo avontuurlijk op dat vlak als BB. Ze besluit haar frustraties en herinneringen neer te schrijven in haar dagboek. Wanneer Ken dit dagboek ontdekt, besluit hij het heft in handen te nemen en BB te geven wat ze verlangt. BB denkt dan ook de sleutel te hebben gevonden tot een spannend seksleven met haar man.

Dankzij de serie op Netflix ben ik erachter gekomen dat dit boek bestaat. Ik heb dan ook eerst het boek gelezen en dan de serie gekeken. De serie op Netflix is jammer genoeg los gebaseerd op het boek. Het boek is schitterend geschreven. BB Easton neemt ons mee naar haar losbandige jeugd en alle mannen die hierbij aan te pas kwamen. BB’s schrijfstijl is verfrissend en heerlijk oprecht. Ze verbloemt niets in haar boek en praat vrijuit over zowel haar goede als de slechte ervaringen. Meerdere keren heb ik moeten lachen om de gebeurtenissen in het boek en ik heb me zeker geen moment verveeld tijdens het lezen. De hoofdstukken zelf zijn ook niet al te lang en zijn geschreven in dagboekvorm. Hierdoor leest het boek vlot weg.

Nog nooit eerder heb ik een boek gelezen waarin een vrouw zo open is over haar seksleven en letterlijk alles durft neer te pennen wat ze heeft meegemaakt. Je krijgt hierdoor niet alleen een goed beeld van BB zelf, maar ook van haar man Ken en haar beste vriendin.

BB geeft ons een intiem kijkje in haar (seks)leven en doet dit op een leuke, humoristische manier. Uiteraard moet je ook zijn voor deze onverbloemde, sprekende ervaringen die BB met ons deelt, maar ik vind dit zeker een geslaagd boek. ‘Sex/life’ is ideaal voor iemand die graag wilt ontspannen en iets niet al te serieus wil lezen. Kijk daarna zeker ook de Netflix-serie. Ook al is deze net iets anders dan het boek, toch is het zeker een aanrader.

‘Sex/Life’ van BB Easton is een hilarisch memoir over een man, een vrouw en een dagboek. ‘Sex/Life’ is de inspiratie voor de gelijknamige Netflix-serie.

De getrouwde psychologe BB zit vast in een saai huwelijk met accountant Ken. Ze probeert al jaren hun seksleven te verbeteren, maar dat wil nog niet echt lukken. BB besluit een dagboek bij te houden en daarin komen ook haar vorige passionele relatie en haar ex-vriendjes aan bod: een stoere tatoeëerder die bij een motorclub zit, een knappe maar foute rocker en een zachtaardige heavy-metal bassist. Ze lijken precies op de mannen uit haar favoriete romanceboeken en in de verste verte niet op Ken, maar zo heeft BB toch weer wat passie in haar leven, ook al blijft het een geheim. Of dat dacht ze tenminste. Want dan vindt Ken het dagboek, en hij leest het niet alleen, hij leert er ook iets van… ‘Sex/Life’ van BB Easton is een steamy, hilarische en unieke roman, vanaf juni 2021 ook te zien als Netflix-serie!