Lily heeft uiteindelijk toch het moedige besluit genomen om Ryle te verlaten. Samen in co-ouderschap met hem proberen ze hun dochter op te voeden. Maar Ryle lijkt Lily moeilijk los te kunnen laten. En dit wordt alleen maar erger als Atlas terug in beeld komt. Maar ook Atlas wordt geconfronteerd met moeilijkheden uit zijn jeugd. Waar eindigt het verhaal van Lily en Atlas?

‘It ends with us’ is me aangeraden door mijn vriendin Lore. Omdat het haar favoriet boek is, wist ik gewoon dat ik het ook moest lezen. Ik was dan ook meteen verkocht aan dit verhaal. Ik had hiervoor al een aantal boeken van Colleen Hoover gelezen en heb dus al kennis gemaakt met haar geweldige schrijfstijl. Colleen Hoover heeft een veelzijdige schrijfstijl en weet iedere lezer te raken met haar verhalen. ‘It ends with us’ is denk ik wel het meest krachtige en ontroerende verhaal dat ik van haar gelezen heb, vooral omdat ze het ook gebaseerd heeft op het verhaal van haar eigen moeder. Ik had dan ook niet gedacht dat er een vervolg van dit boek ging komen. Maar toch verscheen daar opeens ‘It starts with us’. Met een bang hartje ben ik begonnen lezen in dit boek, want ik wist niet of dit het eerste deel ging evenaren. Maar opnieuw wist Colleen Hoover me aangenaam te verrassen.

Ik had niet gedacht dat we een vervolg nodig hadden op ‘It ends with us’, maar niets is minder waar. ‘It starts with us’ focust zich meer op de relatie tussen Lily en Atlas, maar het is bijna net zo ontroerend als het eerste boek. Zoals altijd leest het boek vlot weg en is het moeilijk weg te leggen. De pijn en kwetsbaarheid van de personages komt zo oprecht over en is tegelijkertijd zo mooi om te lezen. Wederom heeft Colleen Hoover me weten te raken met een prachtig verhaal.

‘It starts with us’ is een must-read van Colleen Hoover, de internationale bestsellerauteur van ‘It ends with us’ en ‘Verity’

Als Lily en haar ex-man Ryle een goed co-ouderschapsritme gevonden hebben, staat plotseling haar eerste liefde, Atlas, tegenover haar. Het leven heeft hem gevormd en hij heeft littekens, maar hij is Lily nooit vergeten. Lily is blij dat de tijd voor één keer in haar voordeel werkt. Als Atlas haar op een date vraagt, zegt ze meteen ja. Maar hoewel ze gescheiden zijn, is Ryle nog steeds een groot deel van Lily’s leven. En hij ziet Atlas niet graag met zijn ex-vrouw en dochtertje…