Lor woont al twaalf jaar in de gevangenis Nostraza. Hoewel ze niets verkeerd heeft gedaan, moet ze toch haar dagen in armoede en misbruik slijten. Wanneer Lor op een dag bevrijd wordt, komt ze terecht in het hof van de Zonnekoning. Daar moet ze vechten voor de hand van de Zonnekoning tegen negen andere vrouwen. De laatste vrouw die overblijft, wordt Zonnekoningin. Lor ziet dit als haar kans om te ontsnappen aan het gevangenisleven.

Trial of the Sun Queen is het eerste deel van de Artefacts of Ouranos –saga van Nisha J. Tuli. De korte inhoud deed me denken aan De hongerspelen waarin er ook onschuldige kinderen meedoen aan levensgevaarlijke spelen om zo tot één winnaar te komen. En hoewel het in dit boek gaat over tien vrouwen die strijden om de hand van de koning, zijn de opdrachten die ze moeten uitvoeren ook gevaarlijk. Maar toch is dit niet het enige waar het boek over gaat. Er zit ook mysterie en liefde in. Kortom alles wat een young adult boek zo aantrekkelijk maakt.

In het begin van het boek is het tempo wat lager en leren we Lor en haar broer en zus wat beter kennen. Dankzij de korte hoofdstukken en het hoger tempo later in het verhaal, lijkt het boek super vlot vooruit te gaan. Het is misschien niet het meest originele verhaal en misschien af en toe wat voorspelbaar, maar toch blijft dit soort verhaal heel goed werken bij de lezers. Is het misschien de actie van de strijd of de aantrekkingskracht tussen Lor en de koning? Of misschien wel alle twee? Ik weet gewoon dat ik graag ontsnap in een fantasiewereld waarin de underdog haar best doet om te winnen. Een stomende romance houdt het spannend en maakt het complete plaatje af. Ik vind het dus een aanrader!

Deel 1 in een meeslepende romantische fantasy van Nisha J. Tuli voor liefhebbers van Hof van doorns en rozen en De Hongerspelen. Nu te koop als Limited edition. Ook populair op TikTok.

Lor leeft al jaren in de gruwelijke gevangenis van

de nietsontziende koning Aurora. Ze heeft nog maar één wens: hem laten boeten voor wat hij haar heeft aangedaan.
Wanneer Lor onverwacht bevrijd wordt, komt ze terecht in het hof van de rivaliserende Zonnekoning. Daar wacht haar een dodelijke competitie: ze moet met negen vrouwen strijden om zijn hand. Als Lor zijn hart kan veroveren, wordt zij

koningin en kan ze eindelijk wraak nemen. Maar de andere kandidates doen er alles aan om haar uit te schakelen. Voorgoed…

‘Een absolute aanrader voor liefhebbers van romantische fantasy. Het is een mix tussen

De Hongerspelen en De selectie. Ik heb het verslonden!’ – Erin op BarnesandNoble