Aiden en Hailee zijn beste vrienden. Maar al snel evolueert hun vriendschap naar iets meer. Wanneer Aiden zijn droom najaagt om een bekende acteur te worden, besluit Hailee dat ze de online kritiek over hun relatie niet aan kan en zet ze er een punt achter. Vele jaren later is Aiden nog steeds kwaad op Hailee, maar besluit hij toch terug te gaan naar zijn geboortedorp. Wanneer Aiden en Hailee elkaar terug tegen het lijf lopen, komen alle emoties terug boven water.

Noordenwind is het vierde en laatste deel in de Kompas-serie van Brittainy C. Cherry. Ieder boek in deze serie gaat over een ander koppel, maar toch zijn de mannen ergens met elkaar verbonden. Het leuke is dat we in ieder boek het volgende personage oppervlakkig leren kennen en we dus al een kleine indruk krijgen. Om ieder verhaal te kunnen lezen, heb je niet per se het vorige boek nodig om te kunnen volgen. De boeken volgen elkaar wel chronologisch op en we komen een klein beetje te weten wat de vorige personages uitspoken in het verdere verloop van hun leven, maar het is geen noodzaak voor de andere boeken. Wat ik wel leuk vond, was dat aan het einde van dit verhaal alle personages bijeen kwamen en we dus konden lezen hoe het met iedereen is afgelopen. Het was een mooie afsluiter dus van deze serie.

In Noordenwind leren we dus Aiden en Hailee kennen. Ze zijn van kleins af aan al vrienden en je voelt gewoon aan het verhaal dat ze onafscheidelijk zijn. Een groot thema van dit boek is bodyshaming. Als dit een trigger is, zou ik voorzichtig zijn met dit boek te lezen. Waar Aiden wordt afgebeeld als de hottie van Hollywood, leren we over Hailee uit de roddelbladen dat ze wat dikker is. De roddelbladen leggen hier maar al te graag de nadruk op en het was dan ook schrijnend om te lezen. Het geeft Hailee ook een rot gevoel, maar later in het verhaal lezen we dat ze vrede heeft genomen met haar lichaam en ze tevreden is over hoe ze eruit ziet. Ook Aiden heeft nog geen punt gemaakt van haar lichaam en ziet Hailee graag voor wie ze is. Een mooie boodschap dus van Brittainy C. Cherry!

De Kompas-serie zit er alweer op! Maar ik heb ontzettend genoten van deze verhalen. Ieder verhaal is uniek en ieder koppel worstelt wel met iets anders, maar toch vinden ze elkaar altijd. Deze serie heeft me veel liefde en warmte gebracht en een bepaalde genegenheid voor duistere mannen die stiekem een peperkoekenhart hebben. Bedankt Brittainy C. Cherry voor deze geweldige serie.

Aiden was Hailees eerste liefde. Als Aiden zijn dromen om acteur te worden in Hollywood najaagt, steunt Hailee hem volkomen. Tot de media zich tegen haar keren en ze de kritiek niet meer aan kan. Na jaren zonder contact duikt Aiden plots weer op en is ze gedwongen de man onder ogen te komen wiens hart ze in duizend stukjes heeft gebroken…