Raak me. Niet. Is het verhaal van Sage. Ze wordt net achttien op de dag dat ze toekomt op de universiteit van Nevada. Ze heeft alles achtergelaten in Maine, waar ze ook haar verleden achterliet. Op haar allereerste dag leert Sage April kennen. Er ontstaat meteen een hechte vriendschap. Als April ontdekt dat Sage in haar eigen volkswagen busje overnacht, stelt ze meteen voor dat ze bij haar en haar broer komt wonen. Sage is niet gewonnen voor het idee, maar als er ingebroken wordt in haar busje beseft ze dat ze geen andere keuze heeft.

Omdat Sage niet kan terugvallen op haar ouders heeft ze een baantje nodig om alles te kunnen betalen. Ze besluit om in de bibliotheek te gaan werken, de ideale job om niet met haar angsten geconfronteerd te worden. Dat is toch wat ze dacht voordat ze haar collega leert kennen, Luca. Luca is alles waar ze bang voor is, tattoos, ruige uiterlijk en doordringende ogen.

Laura heeft een fijne schrijfstijl. Het verhaal leest heel vlot, de hoofdstukken zijn niet te lang en niet te kort dus je leest vaak snel nog een extra hoofdstukje. Hierdoor lijkt het verhaal

De angsten van Sage zijn al vrij snel duidelijk. De oorzaak van deze angsten blijft wat langer verborgen. Hierdoor is het in het begin van het verhaal moeilijk om begrip op te brengen voor Sage. Ze lijkt wel heel extreem, tot je dan ontdekt wat haar overkomen is.

Door de angsten van Sage komt de relatie tussen haar en Luca heel traag op gang. Ze heeft heel veel moeite met hem en aan de andere kant voelt ze wel veel aantrekkingskracht. Dit zorgt ervoor dat alles stapje voor stapje gebeurt. De relatie wordt heel rustig opgebouwd en dit zorgt voor prachtige momenten tussen Sage en Luca. Luca beseft ook duidelijk dat Sage veel heeft meegemaakt en zonder te vragen weet hij hier rekening mee te houden. Het zorgt er ook voor dat je beide personages heel goed leert kennen.

Het gebeurt zelden dat een titel zo sprekend is voor een boek . Ik vind het heel sterk dat ze op deze titel zijn gekomen voor het boek. Hij duidt op alle tegenstrijdige gevoelens die Sage voelt. Je beseft ook echt dat ze heel moeilijk met aanraking om kan, maar net wel graag normaal wil zijn.

Het einde is zo’n gigantische cliffhanger dat je meteen verder wil in het tweede deel. Gelukkig heeft de uitgeverij het goed bekeken en verscheen deel twee niet heel lang naar deel één.

Raak me. Niet. Is een prachtig new adult verhaal! Ik rende meteen naar de winkel voor deel twee want na het einde moest ik verder lezen. Laura Kneidl is een nieuwe topnaam in het new adult genre!

‘Raak me. Niet.’ van Laura Kneidl gaat over de achttienjarige Sage. Op haar verjaardag komt ze aan op de universiteit van Nevada. Ze heeft niets: geen geld, geen huis, geen vrienden. Alleen de droom dat ze opnieuw kan beginnen en kan vergeten wat er thuis in Maine is gebeurd. In Nevada krijgt ze een bijbaantje in een bibliotheek, waar ze haar collega Luca ontmoet. Hij is alles waar Sage bang voor is, met zijn doordringende ogen, tattoos en ruige uiterlijk. Maar Luca is niet wie hij lijkt te zijn en hij laat Sages hart ook op een andere manier sneller kloppen.