August is altijd al realistisch geweest. Ze gelooft niet in het lot of magie. Als ze verhuist naar New York, brengt het lot haar toch in contact met het meest magische meisje dat August ooit heeft gezien. Jane neemt zoals August iedere dag de metro en al snel geraken ze aan de praat. Hieruit blijkt dat Jane in een benarde situatie zit. August moet leren geloven in magie en het onmogelijke om Jane te redden.

Nog niet zo lang geleden las ik ‘Rood, wit & koningsblauw’ van Casey McQuiston en ik was meteen verkocht door haar schrijfstijl. Ik wist dat ik dit boek ook aan mijn to be read-lijstje moest toevoegen van zodra het uit kwam. Casey McQuistons boeken bevatten Queer hoofdpersonages en worden gekenmerkt door onmogelijke liefdes. In De laatste halte komen we er al vrij snel achter dat er iets raar aan de hand is met Jane. Ze lijkt met haar Punk uiterlijk zo uit de jaren ’70 zijn gestapt en dit blijkt dan ook nog eens letterlijk te zijn. August geraakt smoorverliefd op Jane, maar beseft ook dat Jane niets liever wilt dan terug naar haar oude leven te gaan. Samen met haar huisgenoten, ontrafelt August de waarheid achter deze eigenaardige verschijning. De relatie tussen August en Jane wordt steeds dieper en net als August vond ik het moeilijk om Jane los te laten. Jane is het tegenovergestelde van August. Ze is levendig, vrij en is niet bang om in de spotlights te staan. De combinatie van Jane met de rustige en realistische August vond ik zeer geslaagd. Beide personages bevatten ongelofelijk veel diepgang. Niet alleen dit duo, maar ook de huisgenoten van August vond ik geweldig. Ieder personage heeft zijn eigen persoonlijkheid en ze kwamen in dit boek echt tot leven.

Dit boek bevat misschien een vleugje magie, toch is het een echte feelgood. De magie vond ik juist enorm leuk aan het boek en alles kwam ook logisch over. Alsof dit verhaal zich zo in het echt zou kunnen afspelen. Het verhaal heeft me verschillende keren doen lachen en het is oprecht een heel leuk boek om te lezen. Dit boek zou zo een scenario kunnen zijn van een bekende Hollywood film. De afloop bleef spannend tot het einde en ik kon het boek dan ook niet wegleggen.

Net als ‘Rood, wit & koningsblauw’ ben ik verliefd geworden op de schrijfstijl van Casey McQuiston. Haar Queer hoofdpersonages stralen in haar boeken en de verhalen zitten zo goed in elkaar. Ik heb genoten van elk moment dat ik me kon verdiepen in de wereld van August en Jane en ik hoop binnenkort meer te kunnen lezen van deze geweldige schrijfster.

‘De laatste halte’ van bestsellerauteur Casey McQuiston gaat over de cynische August, die naar New York City verhuist. Ze gelooft niet in magie, het lot en de overdreven liefde uit de films. Maar dan ontmoet ze een geweldig meisje in de trein. De mysterieuze en charmante Jane weet August op te vrolijken. Er is alleen één groot probleem: Jane ziet er niet alleen uit als een rocker uit de jaren ’70, dat ís ze ook. Jane zit al jaren vast in de trein. August wil haar helpen, maar dan moet ze wel leren geloven in het onmogelijke. ‘De laatste halte’ van Casey McQuiston is een unieke roman met humor, romance én tijdreizen. Eerder verscheen van McQuiston de populaire rom-com ‘Rood, wit & koningsblauw’.