De strijd om de troon van Sinteldaal is begonnen. Halfbroers Rhen en Grey vechten om de heerschappij. Grey lijkt zijn magie te omarmen, terwijl Rhen juist alle magie probeert te verbannen. Maar het noodlot lijkt er anders over te beslissen. In Een eed zo duivels krijgt het verhaal van Rhen, Grey, Harper en Lia Mara een einde. Wie zal er overwinnen?

Een eed zo duivels is het derde en laatste deel van de Vervloekt-trilogie van Brigid Kemmerer. Het eerste deel vertelt vooral het verhaal van Rhen, het tweede deel van Grey en in het laatste deel lopen de verschillende verhaallijnen van de vier hoofdpersonages door elkaar. We leren dus niet alleen steeds meer bij over deze personages, maar we lezen het verhaal vanuit verschillende perspectieven. Hoewel we de personages in de vorige boeken goed hebben leren kennen, voelt het in dit laatste deel nog intiemer aan. We leren hun echte aard kennen tijdens deze oorlogstijden. Ik vond het vooral verrassend om Grey te leren kennen buiten zijn rol als lijfwacht van Rhen. In het tweede boek voelde ik dit personage echt openbloeien en ook in dit laatste deel ben ik hem steeds sympathieker beginnen vinden. Grey blijft toch mijn favoriete personage van deze trilogie!

Wederom is dit een boek gevuld met magie, avontuur en spanning. Ideaal dus voor iedereen die van een sprookje houdt, maar met een duister randje. Brigid Kemmerer heeft zich niet ingehouden en hoewel het einde nagelbijtend was, heb ik toch enorm genoten van dit boek. Ik kon me dus geen beter einde bedenken voor deze geweldige trilogie.

Het zinderende slot van de Vervloekt-trilogie!

Brigid Kemmerer overtuigde YA-liefhebbers met ‘Een vloek zo eenzaam’ en was in een klap niet meer weg te denken uit het rijtje met populaire fantasyauteurs. Met dit laatste deel rondt ze de trilogie over Rhen, Harper, Grey en Lia Mara op magische wijze af. Extra juicy is dat de vier personages die in de eerdere boeken een eigen stem kregen, in dit laatste deel lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Wie zal er zegevieren?