Geschreven met ❤️ en 🧠 door Lore van Dun.

In introweek maken we kennis met Kit en Tim. Allebei komen ze uit een verbroken relatie. Ze besluiten zich voor te doen als koppel, maar natuurlijk blijft dit niet zonder gevolgen.

Introweek is het debuut van Anja Janssen onder haar eigen naam en wat voor een debuut! Introweek is een geweldig boek. Anja heeft een heel vlotte schrijfstijl. Je gaat zo door het boek heen. De personages zijn heel realistisch en geloofwaardig neergeschreven. Echte studenten, met de nodige achtergrond.

Het boek bevat de nodige hilarische situaties. Deze horen natuurlijk bij het studentenleven. De achtergrond van de studenten geeft het boek af en toe ook een iets serieuzere kant. Natuurlijk is het belangrijkste de romantiek in het verhaal. Anja heeft de gevoelens van de personages heel mooi kunnen weergeven.

Het boek bevat een wisselend perspectief en daar hou ik echt van. Het maakt dat je beide personages heel goed leert kennen en ook bepaalde gebeurtenissen vanuit beide kanten kan meemaken. Heft geeft het verhaal meer diepgang, zorgt ervoor dat je de personages beter leert kennen, maar ook dat je constant terug wil naar het andere personage en wil verder lezen hoe die persoon het ervaart.

Toen ik het boek uit had, had ik wel meteen het gevoel ‘Wanneer verschijnt deel twee’. Toen ik na wat zoeken online tot de conclusie moest komen dat dit boek geschreven is als een standalone was ik een beetje teleurgesteld. Het einde voelt voor mij niet aan als een einde, maar het perfecte begin voor boek twee. Ik hoop dus dat er alsnog een deel twee verschijnt.

Introweek krijgt van mij vier sterren. Ik vond het een vermakelijk en grappig boek en hoop stiekem toch echt dat er een tweede deel komt. Ik ga Anja in ieder geval in de gaten houden.

Lore van Dun

Kit gaat studeren in Tilburg, waar ze nog niks en niemand kent. Tijdens de introductieweek ontmoet ze Tim, een eindejaars. Tim is gespierd, knap en superirritant. Elke keer als ze elkaar ontmoeten, kraamt Kit onzin of maakt ze zichzelf compleet belachelijk. Tim likt de wonden van een verbroken relatie. Hij moet tijdens de introweek met zijn ex samenwerken om de nieuwe studenten een onvergetelijke tijd te bezorgen. De enige afleiding is Kit, een groentje, die het steeds weer voor elkaar krijgt om zich in de nesten te werken. Om zijn ex terug te krijgen, smeedt hij met Kit een plannetje om zich voor te doen als stel, maar hoe langer ze dit toneelstukje opvoeren, des te meer hij voor haar gaat voelen.