Elaine zit op de middelbare school en is smoorverliefd op haar vriend Daan. Ze heeft soms wel rare dromen waarin ze wordt meegevoerd naar de negentiende eeuw. In deze dromen is ze een jong adellijk meisje dat moet trouwen met een oude graaf. Maar het is de zoon van de graaf dat haar aandacht trekt. Wanneer het evenbeeld van deze zoon opeens opduikt in het leven van Elaine, staat haar wereld op zijn kop.

Niet alleen het verhaal van Elaine, maar ook van de jonge adellijke vrouw waren enorm interessant om te lezen. De overgang tussen de verhalen is perfect uitgevoerd. Iedere keer krijgen we steeds een beetje meer informatie over beide verhaallijnen. En toch zijn ze met elkaar verweven en vraag je jezelf af hoe dit mogelijk is. De gelijkenissen tussen beide verhaallijnen is duidelijk merkbaar, maar toch is Inge Sleegers erin geslaagd om twee afzonderlijke verhalen te schrijven en dit te laten samenvloeien tot één.

Ik heb dit verhaal met veel plezier gelezen en ik vond het met momenten ook pakkend en spannend. Het einde heeft ook veel duidelijk gemaakt en heeft me zeker tevreden kunnen stellen.

Elaine staat op de vooravond van een nieuwe fase in haar leven. Het afsluiten van de middelbare school, verder studeren… Ze is dolverliefd op haar vriend Daan en droomt van een toekomst met hem. ‘s Nachts wordt ze echter geplaagd door mysterieuze dromen, die haar meevoeren naar de negentiende eeuw. In die dromen is ze een adellijke jongedame die gevangen zit in een verstandshuwelijk met een veel oudere graaf. Ze leert

snel dat ze in dit verre verleden als vrouw weinig beslissingsrecht heeft, zelfs niet over haar eigen lichaam. Cedric, de zoon van haar echtgenoot, is haar enige lichtpunt. Verblind door liefde beginnen ze een verboden relatie, die gedoemd is om slecht af te lopen. Aanvankelijk beschouwt Elaine de dromen als pure verzinsels. Wat zal ze doen als Cedric vandaag opnieuw haar pad kruist?

Inge Sleegers is de auteur van Young Adult romans ‘De kilte van een zomernacht’ en ‘Wereld Zonder Water’. Eerder verscheen ‘Bestemming Onbekend’ bij Hamley Books Digital, een aangrijpende novelle over partnergeweld. Met ‘Als Vlinders Dansen’ zet ze een bijzondere historische feelgood neer rond het thema reïncarnatie. Een verhaal dat met momenten binnenkomt, maar je desondanks met een goed gevoel achterlaat. Het is de herwerking van het boek dat eerder verscheen onder de titel ‘Mijn Dubbelleven’.