De uitgeverij Books and Butterflies staat bekend om zijn verhalenbundels en kortverhalen. De verhalenbundels draaien allemaal rond een bepaald thema, waar verschillende auteurs een verhaal rond schrijven. Zo krijg je een bundel met verschillende interpretaties van dit thema en maak je ook kennis met nieuwe auteurs. ‘Hoe het allemaal begon’ bevat kortverhalen over mensen die ervoor kiezen om een nieuw pad in hun leven te bewandelen. Dit zorgt in eerste instantie voor de nodige stress en kopzorgen, maar ook voor een nieuw begin. Een nieuwe start in hun leven, waar ze zo hard naar hebben verlangd.

Met een aantal auteurs heb ik in de vorige verhalenbundel al kennis gemaakt en een aantal zijn er nieuw voor mij. Van de vorige verhalenbundel heb ik enorm genoten. Het is het ideale formaat om tussendoor te lezen en de korte verhalen zorgen ervoor dat de bundel vlot leest. Ook de interpretatie van het thema werd door iedere auteur anders opgevat en zo kreeg je een verscheidenheid aan leuke, maar soms ook aangrijpende kortverhalen. In ‘Hoe het allemaal begon’ was dit net hetzelfde. Doordat de verhalen zo kort zijn, wordt er direct to the point geschreven en heb je dus geen ellelange dialogen of saaie informatieve alinea’s. Wederom waren het stuk voor stuk verhalen die prachtig bij het thema passen. Het ene verhaal heeft me doen lachen en het andere heeft me ontroerd dus een ideale afwisseling wordt gegarandeerd.

Ben je dus op zoek naar een korte verhalenbundel om tussendoor te lezen dan zijn de verhalenbundels van Books and Butterflies ideaal! Je ontdekt er verschillende auteurs mee en de verhalen zijn stuk voor stuk aangenaam om te lezen. Ik kijk al uit naar de volgende verhalenbundel.

Hoe het allemaal begon bevat 5 kortverhalen met als overkoepelende thema romance en feelgood.
Vijf verschillende auteurs schreven elk een verhaal, waardoor je een unieke bundel in handen hebt.