Luc en Oliver zijn ondertussen al twee jaar gelukkig samen. Ze doen het rustig aan, maar de ene na de andere huwelijksuitnodiging doet hen twijfelen. Is dit de volgende stap in hun relatie? Maar naarmate de trouwdata in zicht komt, beginnen ze beiden te twijfelen. Is dit wel de goede stap voor hun relatie?

In het vorige deel ‘Boyfriend material’ was ik direct fan van de relatie tussen Luc en Oliver. Het boek was echter doorspekt met heel veel politieke referenties en dat sprak me minder aan omdat ik er niet veel van af weet. Ik was dan ook blij dat dit boek niet veel politieke verwijzingen bevat. Ik ben nog steeds fan van de relatie tussen Luc en Oliver en vooral dat ze hun eigen ding doen in deze relatie. Ze proberen samen te achterhalen wat ze nodig hebben en laten zich niet afleiden door andere mensen. Hoewel Luc en Oliver elkaars tegenpolen wel lijken, vullen ze elkaar toch perfect aan. En ik blijf enthousiast over hun relatie.

Toch vond ik het boek minder interessant dan het eerste deel. Er gebeurt veel minder in dit boek en mijn interesse werd niet aangewakkerd. Ik vond het een oké boek om te lezen en om te weten hoe het verhaal van deze twee verder ging, maar het was niet per se nodig om een nieuw boek te schrijven. Hoewel ik de levensles van dit boek wel belangrijk vind, vond ik de weg ernaartoe lang en minder boeiend.

‘Husband material’ is het los te lezen tweede deel in de ‘Boyfriend material’-serie van Alexis Hall.

Luc en Oliver zijn al een paar jaar samen, maar aan trouwen moeten ze nog niet denken. Ondertussen vliegen de uitnodigingen voor bruiloften hun om de oren. Dat brengt Luc aan het twijfelen: moet hij Oliver misschien tóch ten huwelijk vragen? Zodra de trouwplannen echter realistische vormen gaan aannemen, lijken ook hun verschillen groter te worden. Waar Luc zich thuis voelt in een flamboyante gemeenschap, moet de rustige Oliver daar niets van weten. Heeft hun huwelijk wel kans van slagen?