Emilia is nu officieel de koningin van Constantië en ze neemt haar taak dan ook serieus. Nu ze zo goed als alles is kwijt geraakt, staat Emilia er dan ook alleen voor. Wanhopig probeert ze er het beste van te maken, maar ze komt al snel in een neerwaartse spiraal terecht. Al snel beseft ze dat ze dit toch niet alleen kan en ze begint dan ook met nieuwe moed aan haar taak als koningin. Emilia moet wel enkele opofferingen maken, maar dat is toch wat een goede koningin hoort te doen?

Het diamanten rijk is het derde en laatste deel in de Forbidden Royals serie van Julie Johnson. Ik heb enorm genoten van deze serie. De Forbidden Royals is een hedendaags sprookje met familiedrama, jaloezie, intriges en uiteraard een verboden liefde. Er zou van dit verhaal zo een film kunnen gemaakt worden. Wederom heb ik dit derde deel met veel plezier gelezen. Ik had me dan ook geen beter einde kunnen wensen van deze serie. Ook dit deel bevatte veel actie, spanning en uiteraard de nodige romantische intriges. Net zoals de vorige twee delen is Het diamanten rijk vlot geschreven en vlieg je doorheen het boek.

Doorheen de hele serie leren we Emilia steeds beter en beter kennen. Iedere keer weet ze me te verrassen met haar keuzes en de manier waarop ze vecht voor haar land. Ik denk dat Constantië zich dan ook geen betere koningin kon wensen. We zien Emilia opgroeien van rebels tienermeisje tot een echte volwassen koningin. Maar we leren ook de echte kwetsbare Emilia kennen achter haar stoere façade. Je kan gewoon niet anders dan meeleven met Emilia en je volledig laten meeslepen met haar verhaal.

Julie Johnson heeft met haar Forbidden Royals serie een plekje in mijn hart verovert. Ik hoop dan ook meer van haar werk te ontdekken. Deze serie heb ik heel graag gelezen en ik vind het dan ook ergens jammer dat er een einde aan is gekomen. Ik vind deze serie zeker een aanrader!

‘Het diamanten rijk’ is het bloedstollende slot van de Forbidden Royals-serie van Julie Johnson, een serie vol hartslagverhogende spanning, politieke intriges en meeslepende romantiek.

Na een grote tragische gebeurtenis is Emilia iets wat ze nooit had verwacht: de koningin van Constantië. Na een heftige aanval tegen de monarchie en het koninkrijk, het verlies van haar vader en het bedrog van mensen die ze dacht te kunnen vertrouwen, voelt Emilia zich meer alleen dan ooit. Ze zou het liefst vluchten – weg van de vragende blikken van het volk, de politieke problemen en vooral van de pijnlijke herinneringen aan Carter. Maar vluchten is geen optie, dus Emilia doet het enige wat ze kan doen: ze draagt haar kroon en een nepglimlach en gedraagt zich als de standvastige koningin die het land nodig heeft. Het ergste zal toch wel voorbij zijn? Maar niets lijkt minder waar, nu zelfs ook haar eigen leven op het spel staat… ‘Het diamanten rijk’ van Julie Johnson is het laatste deel van de indrukwekkende en verslavende Forbidden Royals-serie.