Poppy komt steeds meer te weten over haar afkomst. Ze ontdekt niet alleen dat ze recht heeft op de kroon van Atlantië, maar ook veel geheimen komen boven drijven. Samen met Casteel moet ze beslissen wat niet alleen het beste is voor hen, maar ook voor het volk van Atlantië. Wanneer de duistere krachten ontwaken, is het tijd voor Poppy om te beginnen strijden voor wat ze lief heeft.

‘Kroon van gouden beenderen’ is het derde deel in de ‘Uit bloed en as’-serie van Jennifer L. Armentrout. Het eerste deel was meteen een voltreffer voor mij en ik was meteen verkocht van Poppy en Casteel. Het derde deel bevat minder actie als het eerste en tweede deel. De nadruk ligt hier vooral op de afkomst van Poppy en haar twijfels over de claim op de troon. Daar dit ook interessant is en we ook steeds meer komen te weten over Atlantië, vond ik sommige stukken toch minder boeiend om te lezen.

Dit deel van de ‘Uit bloed en as’-serie kon me dus iets minder bekoren, maar het blijft een goede serie. De wereldopbouw en de verschillende wezens zijn enorm leuk om te lezen en ook de relatie tussen Poppy en Casteel blijf ik intrigerend vinden. Ik hoop dat het vierde en laatste deel van de serie veel actie bevat en een goede afsluiter vormt van deze leuke fantasie serie!

Poppy heeft recht op de kroon van het koninkrijk Atlantië, maar er liggen veel obstakels op haar pad. Duistere geheimen komen aan het licht en een langvergeten kracht doet er alles aan om te voorkomen dat de kroon op Poppy’s hoofd belandt. De grootste dreiging is de Koningin van Bloed en As die haar eigen plannen smeedt. Poppy zal samen met Prins Casteel naar het land van de Goden moeten reizen om de koning te wekken. Onderweg ontdekken ze hoever ze willen gaan voor het volk, en voor elkaar.

‘Kroon van gouden beenderen’ is het derde deel van de bloedstollende Blood & Ash-hitserie van Jennifer L. Armentrout. Eerder verschenen in de serie ‘Uit bloed en as’ en ‘Rijk van vlees en vuur’.