Eva gaat met haar vrienden op vakantie naar Londen. In de metro kruist haar blik met een onbekende knappe Engelse jongen. Eva kan deze jongen maar niet uit haar hoofd zetten en is vastbesloten dat ze hem nooit meer zal zien. Maar diezelfde avond ziet ze hem bij een musical en Eva is ervan overtuigd dat dit het lot is. Ze probeert er dan ook alles aan te doen om hem weer tegen te komen. Wat ze echter niet weet is dat deze jongen net hetzelfde probeert te doen.

Het verhaal speelt zich af in Londen. Terwijl ik het boek aan het lezen was, wist ik dat Marthe Verelst er research naar heeft gedaan. Ik ben zelf recentelijk nog in Londen geweest en het was alsof ik me er terug in waande. Als ik mijn ogen sloot kon ik me zo de straten en monumenten van Londen voor me halen, zeker dankzij de geweldige beschrijving van Marthe. Ik vond het dan ook leuk dat we heel Londen hebben leren kennen op slechts enkele dagen tijd.

Het verhaal wordt afwisselend geschreven vanuit het perspectief van Eva en Thomas. Beide personages kunnen elkaar niet uit hun hoofd zetten en beginnen aan wat lijkt een onmogelijk zoektocht. Het is geen dik boek en de hoofdstukken zijn kort waardoor ik het snel uitgelezen had. Ook de spanning zorgde ervoor dat ik het boek niet kon wegleggen. Het constant mislopen van elkaar zorgde ervoor dat ik reikhalzend uitkeek naar de uiteindelijke ontmoeting. En het wachten was zeker de moeite waard!

Spijtig dat dit geen dik boek is want ik wou meer weten van deze personages. Heel goed leren we ze niet kennen en ook het verdere verloop van Eva en Thomas komen we niet te weten. Maar dit buiten beschouwing gelaten, heb ik genoten van dit verhaal.

Eva gaat met haar vrienden naar Londen om het einde van haar studententijd te vieren. Als ze in de metro staan, komt een jongeman net voor de deuren sluiten gehaast binnen. Ze wisselen enkele woorden uit, maar verliezen elkaar al snel weer uit het oog. Toch slaagt Eva er niet in om die krullenbol uit de metro te vergeten. Ook Thomas krijgt het meisje met de donkerblonde haren niet uit zijn hoofd. Tijdens haar reis doet Eva er alles aan om Thomas terug te vinden. Maar hoe pak je zoiets aan als de tijd dringt? Is veel door de stad wandelen en vaak naar het theater gaan wel de juiste manier?