Tijdens Halloween maakt Aaliyah kennis met Connor Roe, een super sexy rijke zakenman. Beiden besluiten om hun identiteit geheim te houden en er een leuke avond van te maken om daarna afscheid van elkaar te nemen. Twee jaar later, wanneer Aaliyah met haar verloofde Jamie naar een feest van zijn werk gaat, ontdekt ze dat Connor Roe de baas is van Jamie. Connor is ondertussen uitgegroeid tot de meest begeerlijke vrijgezel van New York, maar hij staat niet graag in de belangstelling. Aaliyah moet om haar baan terug te krijgen, proberen een interview te regelen met Connor. Is hun verleden sterk genoeg om dit aan te kunnen?

Oostenwind is het tweede deel uit de Kompas-serie van Brittainy C. Cherry. Het eerste deel, Zuidenwind, heb ik een tijdje geleden gelezen en ik vond het een super goed boek. Ik hoopte dan ook dat het tweede deel even goed ging zijn. Het eerste deel gaat over de koppige Jax en maken we al even kennis met Connor als de altijd vrolijke sidekick. Ondanks dat Connor het niet altijd even gemakkelijk heeft, probeert hij toch het beste uit het leven te halen. Beiden personages zijn elkaars tegenpolen en dat maakt de serie juist boeiend. De Kompas-serie wordt dus geschreven over verschillende personages, maar er loopt wel een rode draad door. De boeken zijn dus los van elkaar te lezen, maar het is wel gemakkelijk als je al wat voorkennis hebt.

Het boek wordt afwisselend geschreven vanuit het perspectief van Connor en Aaliyah. Hierdoor leren we beide personages dus goed kennen. Beide hebben ze veel meegemaakt in het verleden waardoor ze het moeilijk vinden om aan hun gevoelens toe te geven. Je moet dus even geduld hebben met dit boek, maar het is het wachten zeker waard! Hoewel er in het begin van het verhaal niet veel actie aanwezig is, spat de aantrekkingskracht tussen Connor en Aaliyah van de pagina’s af. De spanning wordt geleidelijk aan opgebouwd en je kan niet anders dan verder te willen lezen.

Connor is niet de typische koppige bad boy zoals Jax in het eerste verhaal en daarom vond ik dit tweede deel net iets leuker. Het aantrek-afstoot spelletje tussen de meeste personages uit een new adult is leuk om te lezen, maar in dit boek kwamen er meer emoties aan te pas. Oostenwind heeft me dus zeker meer weten te raken. Binnenkort komt het derde deel Westenwind uit en ik kan niet wachten om erin te beginnen!

Tijdens een koude Halloween ontmoet Aaliyah een superheld: Connor Roe. Ze hebben een geweldige tijd, maar zien elkaar daarna niet meer. Tot Aaliyah twee jaar later de kans van haar leven krijgt: seniorredacteur worden bij een groot tijdschriftbedrijf. Ze moet alleen een interview zien te regelen met de meest begeerde vrijgezel van New York… Connor Roe. ‘Oostenwind’, deel 2 in de Kompas-serie van Brittainy C. Cherry, is net zo verslavend als het eerste deel ‘Zuidenwind’, en het is onmogelijk om niet verliefd te worden op Connor.