Leonidas ‘Leon’ ziet als hij thuiskomt vier rode enveloppen op zijn keukentafel liggen. Op deze enveloppen staat een tijdstip geschreven wanneer Leon ze mag opendoen. Vol ongeduld en spanning doet Leon wat er op de enveloppen staat. Al snel ontdekt hij dat hij het handschrift en de geur van het parfum op deze brieven herkent. Zij zal het toch niet zijn? Leon geraakt verstrikt in een liefdesspel waarvan de uitkomst nog onzeker is.

Sugar rush is als kortverhaal geschreven voor de uitgeverij Booksandbutterflies door Sandra J. Paul. Waar ik Sandra J. Paul eerder ken als thrillerauteur, is dit een totaal ander genre dan ik van haar gewoon ben. Sandra blinkt dus niet alleen uit in het schrijven van spannende horrorverhalen, maar dus ook van spannende feelgood verhalen. Je voelt al van het begin af aan dat er iets te wachten staat. De spanning bouwt zich op doorheen het boek en het is moeilijk om het boek weg te leggen. Je leeft als lezer mee met Leon die geduldig moet wachten om zijn enveloppen open te doen. Ik wist dan ook niet goed wat er me te wachten stond en ik werd nieuwsgieriger na ieder hoofdstuk. Daarnaast zit er ook heel wat humor verwerkt in dit verhaal en heeft het me meerdere keren doen lachen.

Heel veel komen we niet te weten over Leon omdat dit dus een kortverhaal is. Jammer want ik had wel veel meer willen weten over hem. Ondanks het beperkt aantal pagina’s vind ik dat Sandra er toch is in geslaagd om een volwaardig verhaal neer te pennen en zijn lezer helemaal te overdonderen.

Deze novelle is ideaal als ‘zoet’ tussendoortje. Het is luchtig en humoristisch, maar bevat toch een beetje spanning. Sandra heeft me aangenaam verrast met deze feelgood en ik kijk uit naar het vervolg dat deze zomer verschijnt.

Vier vuurrode enveloppen liggen op de keukentafel wanneer hij die avond thuiskomt. Genummerd, met zijn naam in hoofdletters erop geschreven, en het tijdstip waarop hij ze mag openen. Hij probeert zich te herinneren of hij zijn eigen verjaardag toevallig is vergeten, wat niet zo is. Het is ook geen Valentijn of een andere idiote feestdag voor verliefden. Hij opent de eerste envelop met bevende vingers, en leest de korte tekst: Ik heb zin in een Sugar Rush. Jij ook? Hij staat verstomd. Hij herkent haar handschrift. Maar nee, zij toch niet? Dat kan niet, zij is wel de laatste aan wie hij denkt. Maar wat als zij het toch is? Hij reikt naar de tweede envelop. Het spel is begonnen.