Andy Dubois wordt opgepakt voor de moord op een onschuldig meisje. Over enkele dagen wordt hij geëxecuteerd. Maar Andy pleit dat hij onschuldig is. Het is namelijk de officier van justitie die ervoor zorgt dat steeds meer mensen op de elektrische stoel terecht komen. Hij lijkt het zelfs leuk te vinden om toe te kijken. Eddie Flynn begint aan een race tegen de tijd om Andy vrij te krijgen.

Advocaat van de duivel is het zesde deel van de Eddie Flynn-reeks. Ik heb deze reeks wat later leren kennen waardoor ik nog maar een boek of drie heb kunnen lezen. De boeken zijn gelukkig wel los te lezen, al mis ik soms enkele stukken over het privé leven van Eddie Flynn. Maar storen doet dit zeker niet, want het verhaal draait voornamelijk om de misdaden. Het opmerkelijke is ook dat Eddie Flynn een advocaat is en geen rechercheur zoals we verwachten bij de meeste detectivethrillers. Toch neemt hij vaak de rol over van rechercheur om op zoek te gaan naar de waarheid. Maar we krijgen hierdoor ook een kijkje in de rechtszaal en mogen we luisteren naar de pleidooien van de advocaten. Recentelijk ben ik ook veel naar Vlaamse series beginnen kijken die zich afspelen in de rechtszaal en ik vind dit heel interessant om te kijken en dus ook te lezen.

Vanaf het begin van het verhaal had ik vrij snel door dat de officier van justitie een verschrikkelijk persoon was en vroeg ik me af hoe het kwam dat niemand dit door had? Het is ook al snel duidelijk dat Andy onschuldig is en ik dacht ook te weten wie de misdaad echt had gepleegd. Maar naarmate het verhaal vorderde, kwam er steeds meer naar boven dat ik niet had verwacht. Het was toch niet zo zwart-wit als ik had gedacht. De uiteindelijke uitkomst had ik niet zien aankomen en vond ik heel goed gevonden. De spanning is ook door het hele boek zeker aanwezig omdat er dus gewerkt moet worden tegen de klok in.

Ik was al grote fan van Steve Cavanagh en zijn boeken over Eddie Flynn en deze past perfect in het rijtje van deze serie. Het is spannend, doordacht en onverwacht. Een heel goede thriller dus!

Advocaat van de duivel van Steve Cavanagh is het zesde deel in zijn bestsellerserie met Eddie Flynn in de hoofdrol.

Ze noemen hem de koning van de dodencel. De ambitieuze officier van justitie Randal Korn ziet graag dat gevangenen worden geëxecuteerd. Zelfs als ze niet schuldig zijn.

Andy Dubois is zo iemand, opgepakt voor de moord op een jong meisje. Maar waar Korn nu niet op heeft gerekend, is de New Yorkse advocaat Eddie Flynn. Want die is vastbesloten deze onschuldige man uit een corrupt systeem te redden, en de echte moordenaar te vinden. Hoe gevaarlijk het ook is.

Over een week zal de rechter het vonnis voorlezen, maar zal Eddie dan nog leven?

Advocaat van de duivel is een razend spannende thriller, een adembenemende leeservaring over racisme en de ongelijkheden van het rechtssysteem.

‘IJzersterk pleidooi tegen de doodstraf.’ Telegraaf