We keren terug naar het jaar 1939 in Groot-Brittannië, waar Alexandra Wickham probeert te overleven in oorlogstijd. Ze begint als vrijwillige verpleegkundige te werken in Londen. Maar al snel trekt ze de aandacht van de geheime dienst. Alex wordt getraind en opgeleid als spion. Ze mag hier niemand iets over vertellen, ook niet aan de Britse piloot waar ze verliefd op wordt. Alex wordt al snel op missies gestuurd, de één gevaarlijker als de andere. Maar wanneer stopt het en hoe kan ze haar geheimen verborgen houden?
‘De spionne’ is het tweede boek van Danielle Steel dat ik lees. Haar eerste boek is me zo goed bevallen dat ik me zeker nog eens wou wagen aan een boek van haar. Het verhaal begint heel boeiend en vertelt het leven van Alex en haar opleiding tot spion. Dit deel bevalt me zeer goed omdat er veel actie en spanning aanwezig is en er vooruitgang in het verhaal zit. Toch wordt er niets overhaast en blijft het boeiend om te lezen. Het tweede deel echter, ging meer over de politiek en was het eerder een opsomming van wat er in de geschiedenis was gebeurd. Dit deel was niet spannend om te lezen en ook de persoonlijke groei van Alex en de personages rondom haar begonnen te verslappen. Ik miste hier zeker wat diepgang.
Ik ben wat teleurgesteld in dit boek. Het had zeker veel potentieel en het eerste deel is ook enorm goed geschreven en vond ik zeer leuk om te lezen. Het tweede deel van het verhaal heeft me echter minder weten te boeien en voelt voor mij eerder overbodig aan. Dit weerhoudt me er niet van om in de toekomst nog iets te lezen van Danielle Steel, maar voorlopig waag ik me er even niet meer aan.

In De spionne van Danielle Steel volgen we het verhaal van Alexandra Wickham. Het is 1939, Groot-Brittannië is in oorlog. De beeldschone Alexandra, voorbestemd voor een leven op stand, vertrekt uit haar idyllische huis in Hampshire om in Londen als vrijwilligster in de verpleging aan de slag te gaan. Maar het feit dat ze vloeiend Frans en Duits spreekt, trekt al snel de aandacht van de geheime dienst.

Binnen een jaar is Alex ondergedompeld in een nieuwe wereld. Het is haar verboden om iemand over haar werk te vertellen, zelfs niet de piloot op wie ze verliefd wordt. Terwijl haar land en haar dierbaren de verschrikkelijke prijs van de oorlog betalen, leert Alex de kunst van het spioneren. Naarmate ze carrière maakt, worden de risico’s groter. Kan ze haar geheimen verborgen houden?