Bram is samen met zijn ouders verhuisd. Ze wonen nu op het platteland in een groot huis. Bram heeft nu een hele grote eigen kamer. Als hij de eerste avond wil gaan slapen, hoort hij een geluid. Omdat hij het geluid niet herkent, wil hij meteen terug naar het oude appartement in de stad. Als hij zijn mama vertelt over het geluid, is er gelukkig ook Lot, een droomengeltje, dat zijn wens hoort. Ze besluit Bram te helpen.

Lucinda Riley is natuurlijk al een bekende naam in het boekenlandschap in België en Nederland. Nu komt ze met iets totaal anders. Ze schreef Bram en het droomengeltje samen met haar zoon. Bram en het droomengeltje is het eerste deel in de beschermengel-serie.

Het boek bevat prachtige illustraties. De cover geeft al een eerste beeld, maar ook door het verhaal heen zijn de illustraties heel mooi uitgewerkt. Ze passen perfect bij de tekst en hebben een grote meerwaarde bij het verhaal.
Het verhaal bevat vrij veel tekst tegenover het aantal illustraties. Hierdoor is het verhaal vooral geschikt voor al iets oudere kinderen. Ze kunnen niet enkel het verhaal begrijpen aan de hand van de illustraties, de tekst is een belangrijke toevoeging. Dat maakt het ook wel echt een heel leuk voorleesverhaal. Je kunt echt het verhaal vertellen en de illustraties laten zien als extra toevoeging.

Het verhaal is heel herkenbaar. Ieder kind heeft al wel eens vreemde geluiden gehoord in zijn kamer of heeft schrik van monsters onder het bed. Door dit verhaal te vertellen kun je ook bij die kinderen misschien de schrik wat minder maken. Lot kan ook hen komen helpen en de monsters verjagen.

Bram en het droomengeltje krijgt van mij vier sterren. De illustraties zijn prachtig en ook het verhaal is heel leuk. Voor de jongere kinderen lijkt het mij iets te veel tekst in het verhaal.

*Disclaimer* Deze recensie is eerder verschenen op https://indeboekenkast.com/

Harry bracht de eerste jaren van zijn leven door op het Ierse platteland, met een slechte televisieverbinding (en zeker geen iPad). Lucinda vermaakte hem daarom door eindeloos verhaaltjes te vertellen. Dat zorgde ervoor dat ook Harry zich ontpopte tot verhalenverteller en een bekroonde radiopresentator voor de BBC werd. Harry en Lucinda hopen met Bram en het droomengeltje warmte te verspreiden onder hun lezers en hun (klein)kinderen. Want wie weleens bang is in het donker vindt troost in het verhaal van Bram, die naar een groot, oud huis verhuist en daar maar niet in slaap kan komen…