Catalina ‘Lina’ Martin heeft een grote hekel aan haar collega Aaron Blackford. Tot haar grote verbazing stelt hij voor om haar date te zijn voor de trouw van Lina’s zus. Een vakantie naar Spanje met de arrogante Aaron ziet Lina niet zitten. Maar waar vindt ze ergens anders de Amerikaanse vriend die ze aan haar familie heeft beloofd?

Persoonlijk kan je mij altijd een plezier doen met een enemy to lovers verhaal. In deze romcom kom je zeker aan je trekken op dat vlak. De spanning tussen Lina en Aaron is duidelijk voelbaar, alsook de aantrekking. Hoewel beiden het ontkennen, zorgt Elena Armas ervoor dat je dit als lezer hier duidelijk meekrijgt. De setting waarin dit verhaal zich afspeelt is ook uniek en er wordt lekker de tijd genomen om het verhaal te doen opbouwen. Niets wordt overhaast en er is genoeg ruimte om het verhaal te doen laten ontplooien.

Ik ergerde me soms wel aan de koppigheid van Lina. Haar gedrag kwam soms kinderachtig over en haar onzekerheid paste niet altijd met de Spaanse furie die ze zou moeten zijn. Toch maakte haar dit ergens wel realistisch en naarmate het verhaal vorderde kon ik me meer sympathiseren met haar.

Dit verhaal lijkt wel uit een film te komen. Ik heb enorm genoten van deze romcom en uiteraard de bloeiende romance tussen Lina en Aaron. ‘De Spaanse liefdesleugen’ is een hilarisch en luchtige romcom dat ik met veel plezier heb gelezen.

Eindelijk! Catalina, de hoofdpersoon in ‘De Spaanse liefdesleugen’, heeft een Amerikaanse vriend en neemt hem mee naar de bruiloft van haar zus. Althans, dat denkt haar familie. Vier weken is echter niet veel tijd om een vriend te vinden en hem ervan te overtuigen de Atlantische Oceaan over te steken naar Spanje. Gelukkig biedt de bloedirritante en arrogante Aaron Blackford zich aan als date, tot ongenoegen van Catalina. Helaas heeft ze niet heel veel andere opties… Kan ze haar leugen volhouden met deze man aan haar zijde? ‘De Spaanse liefdesleugen’ is de hilarische TikTok-hit van Elena Armas.