Lily is een sterke vrouw die weet wat ze wilt. In haar verleden heeft ze het niet altijd gemakkelijk gehad, maar nu jaagt ze haar dromen na. Ze ontmoet de sympathieke neurochirurg Ryle en alles lijkt van een leien dakje te lopen. Ryle blijkt haar droomman te zijn, tot hij plots onverwacht uit de hoek komt. Lily staat voor de verscheurende keuze tussen haar hoofd en hart. Hoever wil ze gaan om deze relatie te laten slagen? En wat als haar verleden plots opduikt?

Als ik mijn goede vriendin en medeboekblogger Lore vroeg wat haar lievelingsboek is, is het antwoord direct: ‘It ends with us van Colleen Hoover’. Toen ik zag dat ze het boek opnieuw gingen uitbrengen, heb ik dan ook geen seconden getwijfeld om het ook te lezen. Ik heb al meerdere werken van Colleen Hoover gelezen en ben ook meer en meer fan van haar boeken beginnen te worden. Ik wist dus dat ik weer een pracht van een boek ging lezen, maar wat ik nooit heb durven denken is dat dit boek zoveel meer is. Dit boek heeft me zoveel doen voelen op korte tijd en ik kan nog altijd niet goed beschrijven wat voor een inpakt dit verhaal op mij heeft gehad. Wat Lily meemaakt is onvoorstelbaar, maar toch is iedere emotie die ze voelt zo goed neergeschreven dat het lijkt alsof je met haar aan het meevoelen bent. Het zet me ook echt aan het denken en het verhaal liet me niet los.

Alles aan het personage van Lily bewonder ik. Ze is een sterke vrouw die af en toe wel eens een menselijke fout maakt, maar ze draagt haar hart op de juiste plaats. Ze handelt niet alleen uit eigenbelang, maar ook uit belang voor haar vrienden en familie. De emotionele groei die ze doormaakt in het boek is geweldig om te lezen en ik vond het dan ook jammer dat het verhaal op zijn einde kwam.

Lore heeft gelijk, dit is een geweldig boek! Ik snap dus volledig waarom iedereen zot is van dit verhaal. Deze emotionele rollercoaster heeft me diep geraakt en Lily heeft een plekje in mijn hart gekregen. In het najaar van 2022 komt het vervolg It starts with us uit en ik kijk er enorm naar uit. Voor mij is Colleen Hoover een top auteur!

‘Nooit meer’ van Colleen Hoover vertelt het aangrijpende verhaal van Lily, die verliefd wordt op de knappe neurochirurg Ryle. Hij is assertief, koppig en een tikje arrogant, maar ook gevoelig, briljant en dol op Lily. De opbloeiende nieuwe relatie brengt herinneringen terug aan Atlas, haar eerste liefde. Als hij weer in haar leven verschijnt, komt alles wat Lily heeft opgebouwd in gevaar. Dan komt het eropaan dat ze de kracht in zichzelf vindt om te zorgen dat de toekomst geen herhaling wordt van het verleden. Colleen Hoover schreef met ‘Nooit meer’ een persoonlijk emotioneel verhaal met universele zeggingskracht.