Ik ben nog niet heel bekend met de boeken van Rebecca Yarros. Ze staan allemaal op mijn TBR, maar ik heb enkel de Renegades-serie al gelezen. Ik had dus nog niet heel veel verwachtingen bij dit verhaal. Wat heeft ze me weten omver te blazen!

We hebben in het verhaal een wisselend perspectief tussen Camden en Willow. Het verhaal begint met een heftig moment, maar daarna is er een rustige opbouw. Je leert iedereen heel goed kennen en leert heel veel over de geschiedenis van Camden en wat ze allemaal meegemaakt heeft in het verleden met de familie. Het is ook meteen duidelijk dat de streken die Camden als kind uithaalde, hem nog steeds achtervolgen. Het hele dorp kan hem niets vergeven en dat heeft nog steeds zijn gevolgen. Gelukkig is er dan ook Willow. Ze heeft net zoals Camden wel wat meegemaakt. Ze heeft haar geliefde verloren, maar is niet gevlucht uit Alba. Ze kan haar mannetje staan en kent Camden al van kinds af aan door en door.

Rebecca Yarros heeft een hele beeldende schrijfstijl. Ze kan de sfeer in het kleine stadje Alba zo goed neerzetten dat je je helemaal ter plaatse voelt. Dit is een grote sterkte en zorgt ervoor dat je zoveel meer inleving hebt voor de personages. Ik voelde de blikken die Camden kreeg bijna in mijn eigen rug. Alle emoties die door het boek heen van belang zijn, komen ook zo hard binnen omdat Rebecca Yarros ze zo goed kan neerzetten.

Naast de liefdesrelatie en het verleden is er ook veel aandacht voor de vader van Camden. Hij heeft namelijk alzheimer. In het boek zie je heel goed wat voor een effect dit heeft op de persoon zelf, maar ook op zijn omgeving. Rebecca Yarros weet dit heel realistisch voor te stellen. Zeker de problemen waar de patiënten mee zitten. Op goede dagen beseffen ze namelijk wat er aan de hand is en dat maakt het hartverscheurend voor de omgeving.

Rebecca Yarros heeft met De kleur van Colorado een pracht van een verhaal geschreven. Ze weet humor, liefde en vriendschap heel mooi af te wisselen met ziekte en verdriet. Alles komt aan bod en alles komt even hard binnen. Ik kan niet anders dan dit verhaal vijf sterren geven!

*Disclaimer* Deze recensie is eerder verschenen op https://indeboekenkast.com/

Camden Daniels keerde zes jaar geleden terug van het slagveld zonder zijn jongere broer. Niemand in zijn thuisstad in Colorado kon hem dat vergeven. Dus vertrok Camden – voorgoed. Of dat dacht hij tenminste. Want als zijn vader begint te dementeren, heeft hij geen keus. Hij gaat terug naar huis. Terug naar het verraad, terug naar de pijn én terug naar Willow, de vrouw die hij nooit heeft kunnen vergeten. Rebecca Yarros vertelt een uniek verhaal over verlies en rouw, over leegte en liefde.