We volgen het leven van de familie Zukic. Op het eerste oog lijken ze een perfect gezin, maar niets is minder waar. Claire kampt al jaren met psychische problemen en ook haar man blijkt geheimen te hebben in zijn bedrijf. Hun drie kinderen lijken het goed te doen op school, maar ook daar loopt het grandioos mis. Wanneer er een schaduw blijkt rond te dolen in hun huis, is Claire vastbesloten om haarzelf en de kinderen te beschermen.

Het is de eerste keer dat ik iets lees van Ben Kegels. De korte inhoud sprak me direct aan, daar ik grote fan ben van psychologische thrillers. Ik wist dus niet goed wat ik moest verwachten omdat deze auteur nieuw voor me is, maar hij heeft me zeker niet teleurgesteld.

We lezen het verhaal vanuit het perspectief van de verschillende leden van de familie Zukic. Zo krijg we een algemeen beeld van wat er gaande is en leren we alle personages goed kennen. Je voelt direct van in het begin van het verhaal dat er iets niet klopt. De spanning blijft gedurende het hele verhaal aanwezig en wordt mooi opgebouwd naar het einde toe. Het einde kwam voor mij ook geheel onverwacht en vond ik ook echt goed geschreven. De rest van het verhaal leest ook zeer vlot en door de aanhoudende spanning kon ik het boek moeilijk wegleggen.

Mijn eerste ervaring met deze auteur is dus zeker positief! Het verhaal heeft me zeker weten te bekoren en bevat de nodige spanning die ik verwacht van een thriller. Ik ben dus zeer benieuwd of we meer te horen gaan krijgen van deze auteur.

De familie Zukic oogt voor de buitenwereld als het perfecte gezin. Ivan Zukic runt een succesvol bedrijf, zijn vrouw Claire is een knappe, toegewijde huismoeder en hun kinderen doen het alle drie uitstekend op school. Maar achter die façade van uiterlijk succes kampt Claire al enkele jaren met psychische problemen. Problemen die met de dag erger lijken te worden en als een sluipend gif langzamerhand de andere gezinsleden infecteren. Als Claire ook nog eens merkt dat er nacht na nacht een donkere schaduw rondom hun huis sluipt, dreigt de situatie helemaal uit de hand te lopen.