Cassie en Auri zijn sinds ze bij elkaar wonen beste vrienden. Ze hebben een fascinatie voor fantasy en LARP waardoor ze het perfecte stel kunnen zijn. Maar Auri is een sociale voetbalster, waar Cassie een verlegen nerdy meisje is. Toch kunnen ze de aantrekkingskracht tussen elkaar niet ontkennen. Maar samenzijn blijkt moeilijker dan ze dachten.

Someone else is het tweede deel in de Someone-serie. Het eerste deel ging over de romance tussen Micah en Julian. En eigenlijk begint dit verhaal waar het eerste deel is geëindigd. Het leven van Micah en Julian gaat voort, maar we beleven nu het verhaal vanuit de ogen van Cassie en Auri. Ik vind het dus leuk dat we ook een sneak peak krijgen naar de toekomst van Micah en Julian, maar dat het toch om totaal andere personages draait.

Om eerlijk te zijn spraken Cassie en Auri me in het eerste deel ook iets meer aan dan Micah en Julian. Hun energie kon ik voelen in het eerste deel en ik hoopte dus ook dat we gingen ontdekken wat er met hen ging gebeuren. Een heel boek aan hen wijden was dus een goede keuze van Laura Kneidl. Ik vond de twee al van in het begin goed bij elkaar passen, maar hoe meer ik las hoe duidelijker het me werd dat het niet zo gemakkelijk ging zijn. Ze hadden beiden hun onzekerheden, maar toch durfden ze die opzij te zetten voor elkaar.

Ik heb oprecht genoten van de relatie tussen Cassie en Auri en ik ben blij dat ik er ook deel van mocht uitmaken. De spanning bleef hangen tot op het allereinde van het boek en ik ben ook heel blij met het verloop van het verhaal. Ik kijk heel erg uit naar het derde deel van de serie!

‘Someone else’ is het tweede deel in de indrukwekkende Someone-serie van de Duitse auteur Laura Kneidl en gaat over de aangrijpende liefdesgeschiedenis van Cassie en Maurice.

Cassie en Maurice zouden het perfecte stel kunnen zijn: ze zijn beste vrienden, delen een woning, en zijn allebei dol op fantasyboeken. Maar is dat genoeg? Maurice is een voetballer, heeft veel vrienden en is heel sociaal, terwijl Cassie meer introvert is, het liefst thuisblijft en een paar goede vrienden heeft. Hoe meer tijd er voorbijgaat, hoe vaker de verschillen tussen Cassie en Maurice een rol gaan spelen. Hebben ze wel zoveel gemeen?