In het jaar 2038 in Florida is Ayla haar familie verloren door een orkaan. Ze wordt ondergebracht in één van de Disney parken: het Magic Kingdom. Al snel merkt Ayla dat er een tekort aan voedsel is waardoor de mensen honger lijden. Ze gaat op onderzoek uit en stuit zo op een geheime operatie die wel eens levensgevaarlijk kan zijn.

Het concept achter dit boek is heel origineel. Enerzijds is het magisch, maar anderzijds is het ook spannend en vol avontuur. De magische kant komt zeker en vast door het park zelf en alle (stiekeme) verwijzingen naar Disney. Achter in het boek staat een lijst met verwijzingen en linken naar Disney. Ik heb eerst het boek gelezen en dan de verwijzingen en iedere verwijzing, al dan niet subtiel, vond ik zeer leuk gevonden. Je merkt dus wel dat Laura Diane hier ongelofelijk veel werk in heeft gestoken en dat ze zeker gepassioneerd is door Disney. De spannende kant van het boek wordt ons gegeven door Ayla en haar zoektocht naar de waarheid. Van het begin af aan voel je dat er iets niet klopt en deze spanning wordt doorheen het gehele boek aangehouden. Het einde kwam dan ook onverwacht voor mij waardoor ik nog meer uitkijk naar deel twee.

Laura Diane heeft met dit magische dystopische verhaal zeker een voltreffer geschreven. Er lijkt voor ieder wat wils te zijn in dit boek. De verwijzingen naar Disney zijn origineel, maar het verhaal op zich zit ook goed in elkaar en leest enorm vlot. Laat het tweede deel maar komen!

In het jaar 2038, nadat orkaan Andrea het zuiden van Florida heeft verwoest, wordt de achttienjarige Ayla met duizenden anderen opgevangen in een van de parken van Walt Disney World: het Magic Kingdom. Wonen in een attractiepark, het klinkt als een sprookje. Tot er voedselschaarste dreigt en de raad van bestuur liegt over de ware oorzaak. Ayla is vastberaden de waarheid te achterhalen.