Casteel is gevangen genomen door de bloedkoningin. Poppy probeert niet alleen Casteel te bevrijden, maar wil ook een einde maken aan het terreurbewind van de bloedkoningin. Ze komt steeds meer te weten over haar afkomst en haar profetie. Kan ze eindelijk aanvaarden wie ze is?

‘De strijd van twee koninginnen’ is het vierde deel in de ‘Uit bloed en as’-serie. Het verhaal van Poppy en Casteel zet zich voort. Ik heb deze personages ook altijd fascinerend gevonden omdat we steeds meer ontdekken over wie ze echt zijn. Ook de aantrekkingskracht tussen Poppy en Casteel spat van de pagina’s af en het is vrij duidelijk dat de twee een bijzondere relatie hebben. De wereld waarin deze twee leven, vind ik persoonlijk één van de beter fantasie werelden. Het is best een ingewikkelde wereld en heeft veel verschillende wezens en goden, maar eenmaal als je het doorhebt zie je dat de wereld bijzonder goed in elkaar zit.

In dit boek bleef ik het grootste deel van de tijd op mijn honger zitten op vlak van avontuur. Er werd wel veel meer uitleg gegeven over de relatie van de bloedkoningin en Poppy. Hoewel dit voor het verhaal ook relevant is, wou ik toch graag meer actie. Pas op het einde komt er meer tempo in het verhaal en heb ik het boek in één ruk uitgelezen. Zoals altijd eindigt dit verhaal ook op een enorme cliffhanger en is het dus uitkijken naar het vijfde deel.

Deze serie blijft toch stiekem één van mijn favoriete fantasy series. Ik ben gek op de bijzondere wereld en de personages. Wel jammer dat er niet al te veel actie aanwezig was, maar het einde van het verhaal heeft dit meer dan goed gemaakt. Het is dus uitkijken naar het vijfde en laatste deel van deze serie!

‘De strijd van twee koninginnen’ is het spannende vervolg in de Blood and Ash-serie van Jennifer L. Armentrout en gaat verder waar ‘Kroon van gouden beenderen’ ophield. Casteel weet maar al te goed hoe sluw en slecht de Bloedkoningin is. Toch is hij verbijsterd als hij over haar gruwelijke daden hoort. Poppy is vastbesloten om de koning te bevrijden, maar heeft daarvoor de hulp nodig van de generaals van Atlantië. Beiden moeten alles in de strijd gooien om een einde te maken aan wat de Bloedkoningin is begonnen. Dat betekent dat Poppy in het reine moet komen met de profetie die ze al zo lang vreest. De profetie die laat zien wie ze werkelijk is.