Cameron en Lisa, een auteurskoppel dat samen misdaadromans schrijft, hebben het niet altijd even gemakkelijk met hun zoontje Zach. Wanneer Zach op een dag verdwijnt, wijst iedereen al vrij snel in de richting van het koppel. Cameron en Lisa proberen er alles aan te doen om hun onschuld te bewijzen, maar de ontvoering levert hen meer publiciteit op. Inspecteur Kent twijfelt dan ook of het koppel de ontvoering niet in scène heeft gezet. Doen ze het voor de roem of voor hun zoon?

In Kinderspel lezen we het verhaal afwisselend door de ogen van Cameron en inspecteur Kent. Als auteur doet Cameron het niet zo goed, maar als vader zou hij alles doen voor zijn zoon. Of lijkt dit zo? Paul Cleave zet de lezer voortdurend op een ander spoor. Hierdoor weet je niet hoe het verhaal verder loopt. De voortdurende plottwists en onverwachte wendingen, zorgen ervoor dat je het boek niet gemakkelijk kan wegleggen. De vragen bleven in mijn hoofd rondspoken en ik viel van de ene verbazing in de andere.

Doordat Cameron auteur is van misdaadromans heeft hij enige kennis over misdaden. Veel van zijn acties zijn ook doordacht, maar ook onvoorspelbaar. Cameron kan heel opvliegend zijn en maakt hierdoor niet altijd de juiste keuzes. Ik geloof dat een vader veel overheeft voor zijn ontvoerde zoon, maar sommige acties gingen er voor mij persoonlijk iets over en kwamen minder realistisch over.

Over inspecteur Kent komen we vrij weinig te weten. We lezen een deel van het verhaal door haar ogen en komen af en toe een beetje meer te weten over haar leven, maar ik bleef nog wat op mijn honger zitten. Haar verleden wordt niet echt toegelicht en ik vind het jammer dat ik haar niet beter heb leren kennen want ze leek me een interessant personage.

Kinderspel is een thriller dat je meesleept in al zijn spanning en plottwists. Waar ik bepaalde delen minder realistisch vond overkomen, zat het verhaal toch goed in elkaar. Het onverwachte einde was ook een leuke toevoeging. Al bij al dus een leuke thriller om te lezen.

In Kinderspel van internationaal bestsellerauteur Paul Cleave komt een goedbedoelde grap van misdaadschrijverskoppel Cameron en Lisa Murdoch hun duur te staan. Hun zoon verdwijnt en de Murdochs staan bovenaan de verdachtenlijst.

Tijdens de tournee ter promotie van hun boek grappen de succesvolle misdaadschrijvers Cameron en Lisa Murdoch dat niemand zo goed met een misdaad weg zou kunnen komen als zij – het is tenslotte hun werk. Dus als hun 7-jarige zoon Zach vermist wordt, vragen de politie en het publiek zich natuurlijk af of ze eindelijk hebben besloten te bewijzen wat ze al die tijd hebben gezegd; proberen ze aan te tonen hoe ze de perfecte misdaad kunnen plegen?

Een razend tempo, een ingenieus plot vol wendingen, geweldige personages, spanning, humor en emotie – deze thriller heeft het allemaal.