Het tiende seizoen van Bake Week gaat van start in het oude landhuis van Betsy Martin. De kandidaten komen één voor één toe en de strijd barst los. Al snel merken sommige kandidaten op dat er zich rare en mysterieuze zaken afspelen in dit huis en tijdens de wedstrijd. De kandidaten waden zich aan een speurtocht, maar voor ze goed en wel hebben kunnen uitvogelen wat hier allemaal gebeurt, valt er een slachtoffer. Wat houden Betsy Martin en haar huis geheim?

Toen ik las dat dit boek een combinatie was van een spannende thriller en een bakprogramma, was ik al direct verkocht. Ik ben een enorme fan van Bake Off en ik lees graag thrillers dus dit kon niet anders dan een geweldig boek zijn. En Jessa Maxwell heeft me hierin zeker niet teleurgesteld! Het begin van het verhaal voelt aan als de opnames van Bake Off met veel zoete en hartige gebakjes. Maar naarmate het verhaal vordert, wordt de spanning steeds meer opgebouwd. Je voelt als lezer al vrij snel aan dat er iets niet klopt, maar het blijft tot het einde een spannende vraag over wat er nu allemaal aan het gebeuren is. Dit maakt dat je als lezer het boek onmogelijk kan wegleggen.

Het verhaal wordt verteld vanuit de perspectieven van alle kandidaten en Betsy Martin. Gelukkig krijgen we in het begin een korte uitleg over iedere kandidaat want het zijn er redelijk wat en iedereen verschilt ook van elkaar. Hoe verder je in het verhaal zit, hoe meer je de personages leert kennen en ieder hoofdstuk voelt dan ook echt aan alsof dat personage het aan het vertellen is. In dit verhaal vind ik het dus goed dat er verschillende vertelperspectieven zijn omdat we zo ook iedere kandidaat zeer goed leren kennen.

De combinatie van bakken en spanning is voor mij dus zeker geslaagd. De stukken over het bakprogramma leken zo uit een televisieserie te komen en de spanning was doorheen het hele boek aanwezig. Ik heb er dus van genoten.

Alles lijkt normaal wanneer de productie van het tiende seizoen van de populaire bakwedstrijd Bake Week begint op het gotische landgoed van de presentator en oprichter van de show, de beroemde chef-kok Betsy Martin. De zes deelnemers staan te popelen om hun culinaire talenten in de loop van vijf dagen te bewijzen, terwijl Betsy vecht om controle over de show met haar nieuwe co-presentator, de onbezonnen en onvoorspelbare Archie Morris. Maar als de wedstrijd van start gaat, gaat het mis. Eerst is het slechts sabotage – suiker vervangen door zout, een brander op de hoogste stand – maar dan is er iemand dood en is plotseling iedereen een verdachte…

Een verrukkelijke thriller voor alle liefhebbers van zowel moordmysteries als bakprogramma’s.