Wendy en Sanne zijn beide alleenstaande moeders en beste vriendinnen. Sanne is haar partner kwijtgeraakt in de oorlog en Wendy’s ex man heeft haar ingeruild voor een jonger exemplaar. In een impulsieve bui boekt Wendy een vakantie naar de Dominicaanse Republiek voor haar en Sanne. Beide vriendinnen hebben nood aan zon, zee, strand en misschien ook wel een knappe man. Alleen hun onzekerheid in bikini houdt hen nog tegen. Beide beslissen ze om er zich niets van aan te trekken en met striemen liggen ze al gauw te pronken onder de Dominicaanse zon.

Het boek Striemen aan het zwembad is een al wat dikker boek dan we gewend zijn van Booksandbutterflies, dus hebben ze het onderverdeeld in twee delen. In het eerste deel lezen we hoe beste vriendinnen Wendy en Sanne willen genieten van een welverdiende vakantie. De zorg voor hun kinderen, die ze nu alleen op zich moeten nemen, wordt hen teveel en ze willen dan ook eens zelf verzorgd worden. Hoewel ikzelf geen kinderen heb, weet ik dat zelfzorg heel belangrijk is en wat is er leuker dan op vakantie gaan? De onzekerheid over een bikini ken ik ook maar al te goed, dus zelfs al waren de personages wat ouders dan mezelf toch kon ik me goed verplaatsen in hun verhaal. De onzekerheid, angst en twijfels gingen ook gepaard met grappige en leuke momenten die me hebben doen lachen. Het is dus zeker een goed boek om te lezen op vakantie aan het zwembad en ik kan niet wachten op deel twee!

Een jaar nadat Wendy haar overspelige partner de deur wees en Sanne weduwe werd, trakteren de 41-jarige alleenstaande moeders zichzelf op de reis van hun leven. Met hun nieuwe garderobe, pronken ze met hun ‘striemen’ aan het zwembad in de prachtige Dominicaanse Republiek.
Tijdens deze korte vakantie worden hun levens helemaal op hun kop gezet en ontmoeten ze verschillende heren na heel wat alcohol te consumeren. Ze genieten van de mannelijke aandacht, al twijfelen ze over de bedoelingen van de mannen. Wendy en Sanne krijgen heel wat nieuwe inzichten tijdens hun zonnige verblijf. Vluchten ze hiervan weg of zullen ze zichzelf – met striemen en een maatje meer – eindelijk accepteren?