Seraphena wordt opgeleid om de gemalin te worden van de oergod van de dood. Haar taak is niet enkel om met hem te trouwen, maar ook om hem te doden. Maar wanneer ze de oergod ontmoet, blijkt dit toch lastiger dan gedacht. Er schuilt meer achter deze krachtige god en achter de verhalen waarmee Sera is opgegroeid.

‘Schaduw in het vuur’ is is het eerste deel van een spin-off serie van ‘Uit bloed en as’. Deze laatste serie heb ik met zeer veel plezier gelezen en vond ik ook oprecht een heel goede serie. Ik ben dus blij dat ik nog even in deze wereld mag vertoeven. Het heeft zeker geholpen dat ik de ‘Uit bloed en as’ serie heb gelezen omdat bepaalde termen en namen van wezens me nu al bekend waren. Hierdoor had ik al iets meer achtergrond informatie en was niet alles nieuw. Ik raad het dan ook zeker aan om de ‘Uit bloed en as’ serie eerst te lezen.

Jennifer L. Armentrout heeft met deze serie een volledig nieuwe fantasiewereld opgebouwd, die misschien in het begin wat verwarrend is, maar zeker de moeite waard op te verkennen. Haar vrouwelijke hoofdpersonages zijn ook altijd moedig en durven het avontuur aan te gaan. De dynamiek tussen Sera en Nyktos is niet enkel gespannen, maar ook seksueel geladen. Dit maakt het natuurlijk iets spannender om te lezen. Het verhaal zelf bevat een goede afwisseling tussen de passieve en actieve delen en het leest ook vlot weg. Ondanks de meer dan 600 pagina’s, ben ik door het boek gevlogen.

Ik denk dat ik van deze serie even verkocht zal zijn als de vorige. We leren steeds meer over deze wereld en het blijft ook interessant om er over te lezen. Het boek bevat een intrigerende plot, geweldige personages en genoeg actie om het niet te kunnen neerleggen. Ik ben dus zeer benieuwd naar het vervolg!

Seraphena heeft nooit haar eigen lot kunnen kiezen. Voor haar geboorte is ze al uitgekozen om de vrouw van de Primal God of Death te worden. Maar wat niemand weet, is dat dit niet Sera’s echte lot is. Zij is niet de goed beschermde maagd, maar een sluipmoordenaar. Haar missie is om deze God te verleiden en daarna te vermoorden. Maar dat blijkt lastiger dan gedacht… De onverwachte woorden en daden van de Primal weten de duisternis in haar te verjagen, en zijn aanwezigheid ontsteekt een passie die ze nog nooit heeft gevoeld. ‘Schaduw in het vuur’ van Jennifer L. Armentrout is het eerste deel van de Flesh and Fire-serie, de spin-off van de succesvolle Blood and Ash-serie.