Op een middelbare school wordt de rugzak van Sasha uit haar kluisje gestolen. Vier leerlingen worden beschuldigd van diefstal. Ze beweren allemaal dat ze hier niets mee te maken hebben, maar om hun onschuld te bewijzen moeten ze op zoek gaan naar de echte dader. De tijd tikt want ze hebben nog tot het einde van de schooldag. Wanhopig zoeken ze niet alleen naar de dader, maar proberen ze ook hun geheimen niet te laten uitkomen.

De eerste keer dat ik kennis maakte met Daphne Benedis-Grab was met haar boek ‘Ik heb een geheim’. Hierin draait het plot ook om de geheimen van een groep tieners. ‘Ik weet dat je liegt’ leek dan ook even spannend te worden als het eerste boek. Maar ik bleef jammer genoeg met dit boek op mijn honger zitten. Al vrij snel in het verhaal komen we te weten wie de dader is. Dan draait het verhaal over de geheimen van deze groep vrienden en hoewel dit ook wat spanning teweeg bracht, toch vind ik de rest van het verhaal minder intrigerend.

Net zoals het eerste boek leest ook dit boek vlot weg. Er is inderdaad een zekere spanning aanwezig en het achterhalen van de geheimen zorgt ook voor de nodige tensie. Het is al bij al geen slecht boek, maar haar vorig boek vond ik veel beter.

Sasha’s rugzak is nog voor de eerste bel uit haar kluisje gestolen. Nora, Jack, Henry en Maddie waren als enigen vroeg op school en moeten zich daarom melden bij de directrice. Zij is ervan overtuigd dat een van hen het gedaan heeft, maar alle vier beweren ze dat ze onschuldig zijn. De vier leerlingen krijgen één dag om de waarheid boven tafel te krijgen, anders worden ze geschorst. Kunnen ze elkaar vertrouwen? En als zij het niet gedaan hebben, wie dan wel?