Tussen de bomen op een berg in Wales wordt er een reality show opgenomen. De deelnemers denken dat het gaat om een survival programma, maar komen tijdens de opnames voor veel verrassingen te staan. Plots verdwijnt er één van de deelnemers. Rechercheur Ffion Morgan wordt opgetrommeld om op zoek te gaan naar de vermiste deelnemer.

‘Het leugenspel’ is het tweede deel in een serie over rechercheur Ffion Morgan. Vorig jaar las ik ‘Het laatste feest’, wat het eerste deel is van de serie, en was ik meteen enthousiast over deze boeken. Ik vond het vooral leuk dat het verhaal zich afspeelde in Wales en er ook gebruik wordt gemaakt van het oorspronkelijke Welsh. Ook ben ik grote fan van een vrouwelijke hoofdrolspeelster en vooral in een rechercheursfunctie. Ik was dan ook zeer benieuwd of ik dit boek even goed ging vinden als het vorige en of het even spannend ging zijn.

Het verhaal sprak me wel meteen aan en ik ben dan ook enthousiast beginnen lezen. Het eerste wat me opviel was dat er opeens een sprong werd gemaakt in de toekomst. Alle personages waren wat ouder en ik had soms het gevoel alsof ik informatie miste ook al was dit nog maar het tweede deel. Maar uiteraard is dit een bijzaak en draait het verhaal hoofdzakelijk rond de misdaad. Het verhaal kwam traag op gang en leek in het midden van het boek al zo goed als opgelost te zijn. Daarna kwam er een plottwist in het verhaal waardoor de spanning weer werd opgebouwd. In het algemeen vond ik dat er minder spanning aanwezig was dan in het eerste verhaal. Uiteraard draaide het verhaal ook een beetje rond de geheimen van de deelnemers van de show en werden er wat draaiingen aan het verhaal gegeven dat ik niet zag aankomen. Toch bleef ik ergens op mijn honger zitten betreffende de spanning die ik verwacht in een thriller.

Ik denk dat deze serie nog altijd veel kans heeft om een goede detective serie te worden. De serie bevat alleszins een goede hoofdrolspeelster en de concepten van de verhalen zijn ook uniek. Voor mij persoonlijk mag er iets nagelbijtende spanning aanwezig zijn.

Boek twee in de Rechercheur Morgan-serie. In de bergen van Wales gaat een spraakmakende

realityshow van start. De deelnemers hebben ieder een geheim dat ze koste wat kost verborgen willen houden. Dan verdwijnt een van de deelnemers spoorloos. Rechercheur Ffion Morgan moet wat ze van de show gezien heeft vergeten en uitzoeken wie deze mensen werkelijk zijn, wetende dat ze geen van hen kan vertrouwen.

Wanneer er uiteindelijk zelfs een moord wordt gepleegd, weet Ffion dat al haar verdachten een alibi hebben. . . én een geheim dat het waard is om voor te doden.