Daisy en James verhuizen samen met hun ouders naar het dorpje Nederkarspel. Het dorpje staat bekend om zijn vele maïs teelt en de samenhorigheid van de bewoners. Daisy en James zijn geen fan van het metershoge maïs en voelen zich al snel opgesloten. Daarnaast zorgen de inwoners er ook voor dat ze geen warm welkom krijgen. Het dorpje lijkt veel geheimen te hebben, het ene geheim nog gruwelijker dan het andere.

Het was al vrij duidelijk vanaf de eerste bladzijde dat er iets speelde in het kleine dorpje Nederkarspel. Het leek wel alsof de maïs een bovennatuurlijke invloed had op het dorp en zijn inwoners. Ik kan dus stellen dat er al van in het begin een zekere spanning aanwezig is in het verhaal. En ik moet zeggen dat naarmate het verhaal toenam en de geheimen meer onthuld werden, het nog spannender werd. In het maïsveld gebeurden er steeds meer onverklaarbare activiteiten en ook Daisy en James kunnen niet ontsnappen aan de invloed van de maïs. De ene cliffhanger na de andere volgt elkaar op en het is onmogelijk om het boek weg te leggen.

Erik Jan Tillema slaagt erin om ieder boek dat hij schrijft super spannend met een bovennatuurlijk tintje te houden. Als lezer weet je pas relatief op het einde wat er aan de hand is en dankzij de vlotte schrijfstijl leest het boek ook heel gemakkelijk. De personages die hij heeft uitgekozen voor dit verhaal passen ook perfect in hun rol. Alles lijkt te kloppen aan dit dorpje en zijn inwoners, buiten de gruwelijke waarheid over de maïs. Van het begin tot het einde blijft dit boek mega spannend. Ik denk dat jongeren die gek zijn van horror dit verhaal zeker zullen appreciëren, want het lijkt net een horrorfilm!

Daisy en haar broer James verhuizen naar Nederkarspel, een dorp dat wordt omringd door metershoge mais. Al snel komen ze erachter dat de lokale inwoners er eeuwenoude gebruiken op na houden en dat ze er niet veilig zijn. Ze verhuisden ernaartoe om er te leven, maar er geldt nog maar één ding: overleven!

Hoe overleef je in een dorp met afschuwelijke geheimen?

Een bloederige horror vol cliffhangers voor young adults.