Leeds is op slag verliefd als hij Layla voor het eerst ziet. Sinds hun eerste kennismaking zijn de twee dan ook onafscheidelijk. Alles lijkt goed te gaan, tot op een dag een ongeluk ervoor zorgt dat Layla zich anders gaat gedragen. Leeds besluit Layla mee op reis te nemen, maar Layla begint zich steeds vreemder en vreemder te gedragen. Lukt het Leeds om zijn Layla terug te krijgen?

Colleen Hoover staat bekent als de koningin van feelgood, maar waagt zich de laatste tijd steeds vaker aan een thriller. Deze psychologische thriller bevat zelfs een sciencefiction kantje. Na haar boek ‘Verity’ te hebben gelezen, ben ik er vast van overtuigd dat geen enkel genre voor Colleen Hoover te veel is. Haar feelgood boeken zijn prachtig en ontroerend. Haar thrillers zijn daarentegen spannend en verrassend. Layla is hier dus zeker geen uitzondering op. Ik heb het boek in één ruk uitgelezen omdat ik het niet kon neerleggen.

Wat ik vooral leuk vind aan het verhaal is dat het een bovennatuurlijk kantje bevat, maar dat Colleen dit zo geschreven heeft alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het verloop voelde dan ook heel natuurlijk aan en de vlotte schrijfstijl zorgde voor een hoog tempo van het verhaal. Het boek draait eigenlijk maar om twee personages, maar toch voelde het nooit saai aan en miste ik ook niet de aanwezigheid van andere personages.

Ik ben heel blij dat Colleen Hoover dit boek heeft geschreven, buiten haar comfortzone. Deze psychologische thriller heeft me helemaal in de ban gehouden en ik heb genoten van elke pagina. Ik hoop dus op meer thrillers van Colleen in de toekomst!

Colleen Hoover brengt met ‘Layla’ psychologische spanning op topniveau. Leeds is ervan overtuigd dat hij de rest van zijn leven met Layla zal zijn, maar dan belandt ze in het ziekenhuis met hersenletsel. Ze verandert zo dat hij zich niet meer met haar verbonden voelt. Dan ontmoet hij Willow en langzaam wordt hij verliefd op haar. Hiermee brengt hij echter Layla in gevaar. Hij moet kiezen, maar als hij de verkeerde keuze maakt, kan het voor hen alle drie verkeerd aflopen.

Colleen Hoover is een van de grootste new adult- en romanceauteurs van dit moment. ‘Layla’ is Hoover op haar beklemmendst. Eerder verscheen van haar ook ‘De waarheid’.