Dev werkt als begeleider bij het Tv-programma Ever After. In dit programma moet er een kandidaat op zoek gaan naar zijn ware liefde en op het einde moeten ze zich met elkaar verloven. De kandidaat van dit jaar is Charlie. Een knappe, maar onhandige IT-er die het Dev niet gemakkelijk maakt. De twee lijken dichter naar elkaar toe te groeien, maar Charlies keuze met wie hij zich moet verloven komt ook steeds dichter bij.

Het charmeoffensief is het debuutroman van Alison Cochrun. Zelf behoort ze tot de LGBTQ+ gemeenschap en ook dit verhaal past perfect in dat plaatje. Het verhaal sprak me direct aan en ook de setting met het Tv-programma was vernieuwend voor me. Niet alleen krijgen we hierdoor een blik achter de schermen van zo een programma, maar het leert ons ook dat niet alles wat op de televisie komt ook daadwerkelijk zo gebeurt. Terwijl de relatie tussen Dev en Charlie serieuzer begint te worden, blijft het filmen van de zoektocht naar de perfecte vrouw voor Charlie toch doorgaan. Dit levert de nodige drama op en is hilarisch om te lezen.

Dev is absoluut mijn favoriete karakter! Hij springt echt uit het verhaal en alles wat hij doet, laat hem echt tot leven komen. Hij komt menselijk over en zijn liefde voor Charlie is prachtig om te lezen. Ik ben echter een beetje teleurgesteld over Charlie. Hij wordt voorgesteld als een prachtige, stoere man, maar om hem wat menselijk te doen laten overkomen heeft hij zo zijn mankementen. Al vond ik deze ietwat erover gaan met momenten. Ik krijg ook geen hoogte van Charlie en zijn personage lijkt voortdurend van persoonlijkheid te veranderen. Er zit zeker potentieel in, maar ik heb het gevoel dat het er niet volledig is uit gekomen.

Het charmeoffensief is een leuke romcom die ons een blik gunt achter de schermen van een reality programma. Het verhaal is vlot geschreven en leuk dat het vanuit het perspectief wordt verteld van de twee personages. Toch heeft het me niet volledig kunnen bekoren en Charlie vond ik ook eerder oppervlakkig overkomen. Maar met dit debuut heeft Alison Cochrun toch haar naam gemaakt en ik denk dat we nog veel meer van haar mogen verwachten.

Dev Deshpande houdt van het perfecte liefdesverhaal in zijn werk als succesvol producer van de reality datingshow Ever After. Charlie Winshaw, een gevallen kindsterretje, wil zijn reputatie weer opbouwen en de show is zijn laatste kans, ook al gelooft hij zelf niet in ware liefde. Dev doet zijn best om Charlie te helpen, en ze voelen zich steeds meer op hun gemak bij elkaar. Misschien zelfs wel meer nog dan in professioneel opzicht wenselijk is…

‘Het charmeoffensief’ van Alison Cochrun is een heerlijke romcom. Voor alle fans van ‘Rood, wit & koningsblauw’ van Casey McQuiston.