Kate Walker is schrijfster van romantische verhalen, maar in haar leven is de romantiek ver te zoeken. Colton Greene is een bekende football speler die door een stom incident niet meer kan spelen. Het lot brengt hen samen in Maple Valley, waar ze elkaar kunnen helpen. Ze besluiten het professioneel aan te pakken, maar gevoelens kan je niet zomaar uitschakelen.

‘Vanaf het allereerste begin’ is het eerste deel van de familie Walker serie van Melissa Tagg. Kate Walker is de oudste dochter. Ze is even de weg kwijt in haar leven en hoopt in Maple Valley antwoorden te vinden op haar vragen. Hetzelfde geldt voor ex-prof football speler Colton Greene. Waar Kate eerder een open boek is, is Colton het tegenovergestelde. We komen in het begin niet veel te weten over het verleden van Colton. Hierdoor moeten we samen met Kate ontdekken wat hij allemaal heeft meegemaakt en wat hij wenst te bereiken in zijn leven. Colton stelt zich ook meer open naar het einde toe en we zien hem steeds meer groeien op vlak van persoonlijk gebied.

Deze feelgood roman is een rasecht cliché verhaal. Niet dat daar iets mis mee is want dit soort verhalen verkoopt nu eenmaal goed. Het verhaal speelt zich af in een pittoresk dorpje, de personages kennen een afstoot- en aantrekkracht en ook de zoetsappig romantiek is aanwezig. Het is misschien een boek zoals één in het dozijn, maar toch heb ik ervan genoten om het te lezen. Dit soort verhalen blijft me aantrekken en ook de uitvoering ervan is zeer goed.

‘Vanaf het allereerste begin’ van Melissa Tagg is het eerste deel in een nieuwe serie over de familie Walker.

Kate Walker geloofde altijd in de liefde, en zelfs nadat haar eigen hart gebroken werd bleef ze scenario’s schrijven voor romantische tv-series. Maar dan raakt haar carrière in het slop en geeft Kate het op. Ze besluit weer bij haar ouders te gaan wonen in het pittoreske Maple Valley om na te denken over haar volgende stap.

Al snel ontmoet ze Colton Greene, een profsporter die door een blessure gedwongen is zijn leven anders vorm te geven. Hij heeft alleen geen idee hoe. Een gezamenlijk project zet hen op het juiste spoor. Kan dit het begin zijn van iets nieuws?