Sera is veel over zichzelf te weten gekomen en ze weet nu ook dat ze voorbestemd is om de oergod Kolis te doden.  Maar alleen kan ze dit niet. Ze roept de hulp in van oergod Nyktos om zijn oom Kolis uit te schakelen. Ondertussen vecht ze ook haar eigen strijd tegen de aantrekkingskracht van haar en Nyktos. De vele geheimen die Nyktos met zich meedragen, maken het ook niet gemakkelijk. Maar Sera geeft niet snel op.

Licht in de vlam is het tweede deel van de Flesh and Fire – serie van Jennifer L. Armentrout. Het is een spin off van de Blood and Ash – serie. Ik ben beide series momenteel wat door elkaar aan het lezen omdat deze ook door elkaar in het Nederlands uitkomen. Het is misschien wel aangeraden om de series los van elkaar te lezen, want ik vond het soms verwarrend en haalde de personages door elkaar. Toch vind ik tot nu toe de Flesh and Fire – serie het leukst om te lezen. Blood and Ash is absoluut geen slechte fantasy serie, maar iets aan de relatie tussen Sera en Nyktos kan me meer bekoren. Ook Sera als hoofdpersonage spreekt me aan. Zowel Sera als Poppy, uit de Blood and Ash-serie, zijn niet perfect of ongelofelijk mooi. Ze komen ‘normaler’ over wat in scherp contrast staat met de perfecte oergoden. Toch leren we in dit deel van de serie dat ook de oergoden niet altijd perfect zijn. De geschiedenis van de oergoden komt ook meer aan bod in dit boek, waardoor we de wereld waarin Sera zich bevindt steeds beter leren kennen.

Maar niet alleen de wereld leren we beter kennen, maar ook Sera zelf. Omdat we het verhaal door haar ogen lezen, kunnen we volgen hoe zij alles meemaakt. We zien ook hoe moeilijk het voor haar is om te willen voldoen aan alle eisen dat iedereen voor haar heeft. Maar haar sterkte en vastberadenheid, komen steeds meer naar voor en ik vond haar leuker en leuker worden naarmate het verhaal vorderde.

Vooral de relatie tussen Nyktos en Sera komt hier wat centraler aan bod. En dat is nu juist het gene wat heel goed werkt in dit verhaal. Het trek en duw spelletje van Nyktos en Sera houdt het spannend en als ze dan werkelijk samenkomen, explodeert alles. Ik wil dus meer van dit! Hopelijk komt het derde deel van deze serie snel uit.

‘Licht in de vlam’ van Jennifer L. Armentrout is het tweede deel in de succesvolle fantasy-serie Flesh- & Fire, die zich afspeelt in de wereld van de Blood & Ash-serie.

Sera heeft er alles voor over om een eind te maken aan het schrikbewind van koning Kolis. Wanneer Nyktos, de oergod van de dood, een plan heeft om hem uit te schakelen, heeft hij Sera’s hulp hard nodig. Wat Sera niet kan gebruiken, is de onmiskenbare passie die tussen hen opvlamt. Sera weet dat ze niet mag vallen voor Nyktos, zeker niet nu de toekomst aan haar voeten ligt. Ondertussen neemt de dreiging van koning Kolis echter toe, en blijkt ze Nyktos’ liefde harder nodig te hebben dan ooit.