In de jaren ’40 deed de Britse overheid onderzoek naar een biologisch wapen om te gebruiken op Duitsland. Zo stootte ze op antrax, een giftige bacterie die ze uiteindelijk nooit gebruikt hebben als wapen. Het eiland waar ze echter op experimenteerde werd hier helaas wel door vervuild. Jaren later sturen ze er wetenschappers naartoe om onderzoek te doen en het eiland te ontsmetten. John Taylor wordt voor zijn missie gestuurd naar Antrax eiland. Door een storing komt iedereen vast te zitten op het eiland. Dan vallen er plots slachtoffers en moet John op zoek gaan naar de moordenaar.

Antrax eiland is het eerste boek van de John Taylor-reeks. John Taylor is een huurder, hij kan ingehuurd worden om bepaalde missies te voltooien. In dit eerste boek moeten we dus nog kennis maken met John Taylor en wat zijn precieze taak nu inhoudt. Al snel ontdekken we dat John slim, onverschrokken en gevaarlijk is. Ook geeft D.L. Marshall al een beetje prijs over het verleden van John Taylor. Aangezien dit een reeks is verwacht ik in de volgende boeken John Taylor beter te leren kennen en ook meer te weten te komen over wat er nu precies is gebeurd in het verleden. Het verhaal door de ogen van John Taylor lezen, zorgde voor veel spanning. Je wist als lezer niet wat je nu moest verwachten en samen met John probeer je uit te vogelen wie nu de moordenaar is.

Als er iets is wat een goede thriller moet hebben dan zijn het plottwisten, spanning en een goede clou. Deze elementen waren zeker aanwezig. De hele setting op het Antrax eiland is enorm goed gekozen en is ook gebaseerd op waargebeurde feiten. Het eiland bestaat namelijk echt. In het boek komen ook kleine passages voor over de geschiedenis van het eiland en ik vond dit dan ook zeer interessant om te lezen.

D.L. Marshall heeft veel onderzoek gestoken in dit boek en dat lees je ook. Daarnaast heeft hij een geweldig hoofdpersonage neergezet en is de spanning in het boek om te snijden. Dit is een zeer veelbelovend begin van de John Taylor-reeks.

In 1942 startte de Britse overheid een onderzoek naar een biologisch wapen waarmee ze Duitsland had kunnen verslaan. Het wapen werd nooit gelanceerd, maar het eiland waarop de tests werden uitgevoerd, werd volledig met dodelijk antrax vervuild.

Opnieuw is op het eiland een onderzoek gestart, maar de wetenschappers komen vast te zitten door een storing. Troubleshooter John Taylor wordt naar het eiland ingevlogen. Als één van de wetenschappers dood blijkt te zijn, realiseert Tyler zich dat hij zit opgesloten met een moordenaar…