Liddy heeft het altijd al willen maken als zangeres. Ze denkt dat ze die kans krijgt wanneer ze Guido ontmoet. Guido toont interesse in haar zangkunsten, maar stiekem heeft hij toch andere plannen voor haar. Ze geraakt verstrikt in een web van geweld, misbruik en leugens. Ontsnappen is helemaal niet gemakkelijk voor Libby. Wanneer ze iedere dag in de spiegel kijkt, weet ze niet wie het meisje is dat naar haar terug staart.

Toen ik het boek begon te lezen, merkte ik al snel dat het verhaal toch anders was dan ik had verwacht. Ik dacht dat we gingen lezen hoe Libby Guido leert kennen en meegesleurd werd door hem in het duister. Maar het gaat eigenlijk over het verhaal van Libby tijdens deze donkere periode. We worden eigenlijk middenin het verhaal gekatapulteerd. Toch stoorde dit me niet want ik was direct mee met het verhaal. Het is misschien maar een dun boekje, maar er gebeurt enorm veel. Dit verhaal leek wel op een actiefilm.

Ik dacht dat we meer te weten gingen komen over de gevoelens van Libby en waarom ze haar reflectie in de spiegel zo haatte, maar het werd eerder een thriller. Uiteraard is dit een jeugdboek en moet het spannend en interessant blijven en dat was het uiteindelijk ook. Het is dus geen slecht verhaal en ik ben blij dat ik het gelezen heb.

Libby wil maar één ding: een beroemde zangeres worden. Die droom lijkt waarheid te worden als ze Guido ontmoet. Hij regelt optredens voor haar en stelt haar voor aan ‘de juiste mensen’, maar isoleert haar ook van haar familie en vrienden. Ondanks de waarschuwing van haar zusje en alles wat ze weet van mannen met mooie praatjes laat Libby het gebeuren. Maar dan verandert de droom in een nachtmerrie. Lukt het Libby aan Guido te ontsnappen?

Een spannend verhaal over liefde, muziek, dromen en bedrog. Voor young adults.